Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него.
Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. И понеже ставата дума за списание, което винаги се е интересувало от спорта и пътното поведение повече, отколкото от удобствата и технологиите, можем да разберем и пълната липса на марки като Mercedes. Разбираме даже защо в един момент свеждането на любимите коли до 30 се е оказало невъзможно, и в крайна сметка класацията обхваща 32. След първата част, обхващаща периода 1955-1985, ето и втората.
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Когато сам създадеш нов пазарен сегмент и след това доминираш в него в продължение на 30 години, може и да настъпи известно отпускане. Но не и в BMW, където вложиха неимоверни усилия в разработването на новото поколение Е90. Баварците използваха олекотени магнезиеви блокове за своите редови шестцилиндрови мотори и ги направиха по-мощни, без да прибягват към турбокомпресори, само манипулирайки ефективността на клапаните. 300 коня мощност и под 5 секунди от 0 до 100 км/ч са добри показатели дори и днес. Но истинският връх на онази генерация бе появилото се през 2008 година M3 с неговия V8 и 420 конски сили.
Истинската красота на един компактен премиум седан е, че той умее еднакво добре всичко - и тази кола бе най-яркото доказателство. Тя победи във всичките 11 сравнителни теста на C/D, в които участва.