Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него.
Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. И понеже ставата дума за списание, което винаги се е интересувало от спорта и пътното поведение повече, отколкото от удобствата и технологиите, можем да разберем и пълната липса на марки като Mercedes. Разбираме даже защо в един момент свеждането на любимите коли до 30 се е оказало невъзможно, и в крайна сметка класацията обхваща 32. След първата част, обхващаща периода 1955-1985, ето и втората.
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Прославената кола от тази генерация е първото М3. Но в много отношения автомобилът, от който произлезе то - "обикновеното" 325i - е доста по-добро. В замяна на спортните умения на М3 то предлага ежедневна практичност, достъпност и удоволствие. Ако с 2002 баварците зададоха курса за бъдещото си развитие, то с 325i те окончателно завършиха процеса по сливането на спортната ДНК с практичното, ежедневно купе. 2.5-литровият редови шестак бе един от най-гладко работещите агрегати на онази епоха, а управлението бе толкова добро, че в завоите и далеч по-могъщи спортни модели не можеха да му се опрат. В същото време 325i бе нещо, което съвременните BMW определено не са: простичка, надеждна кола.