IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Моделите, които не се боят от ръжда

Класацията е на Асоциацията за автомобилна защита

Един от най-популярните проблеми сред собствениците на автомобили е ръждата върху каросерията. Веднъж започнала, тя бързо захваща слабо защитените метални участъци. Преодоляването й може да бъде изключително трудно. Ето защо би било хубаво да си купите кола, която е предпазена от такива проблеми. В това отношение най-добре се представят моделите с цялостна галванична обработка.


Поцинковане
 

Термичното поцинковане е най-ефективният, надежден и дългосрочен начин за защита на колата от ръжда. Тази процедура се извършва още в етапа на производство. Корпусът на бъдещия автомобил с помощта на специална машина се потапя изцяло в специален галваничен разтвор с високо съдържание на цинк. Веднага след това се извършва оперативно нагряване на конструкцията, след което се стартира и процесът на електролиза. В резултат на това цинковите частици плътно се прикрепят към повърхността на метала, образувайки дебел защитен слой, който ще служи вярно в продължение на много години.

При това обаче е важно да се разбере, че самото поцинковане също се нуждае от защита с покритие от боя. Без него агресивната среда ще разруши защитния слой цинк върху каросерията за няколко седмици или месеци. Така боята и цинкът върху метала образуват единна защитна система.

В България, където девет десети от пазара се падат на употребяваните автомобили, със сигурност много хора се вълнуват кои модели имат висококачествена галванична обработка. По този въпрос има редица рейтинги. Наскоро едно руско издание например посочи като добре защитени от ръжда следните модели: Dacia Logan, Skoda Octavia, Nissan Qashqai, Honda CR-V, Toyota Camry, Citroen C4 Picasso и Volkswagen Passat B8, макар да не стана ясно по какви критерии е съставен този списък.
  
  
галванизация

На пазара на практика вече няма модели без поне частично галванизирани панели. Разбира се, защитата от корозия е на съвсем друго ниво при автомобилите, чиито купета се изработват от алуминий (Audi, Range Rover) или въглероден композит (BMW i3)


Проф. Мартин Странгууд, професор по металуртия в Бирмингамския университет, подчертава, че степента на защита срещу корозия зависи и от конкретната страна и местните условия. Във Великобритания например, където масово се използва сол по пътищата през зимата, издръжливите модели може да са едни, а в Русия, където почвите са по-киселинни заради иглолистните гори - съвсем други.

Ние ви предлагаме класацията на канадската Асоциация за автомобилна защита, основана на данни за близо десетгодишен период за технически прегледи, застрахователни претенции и споделен опит от собственици. Нейният минус обаче е, че не включва онези европейски модели, които не се предлагат отвъд океана - например френските марки, които по начало се славят с добра защита от корозия.
  
  
Моделите, които не се боят от ръжда (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 3 години )
    Volvo S60 1-вото поколение от 2000 до 2009. 2001-ва дядо ми го купи чисто ново от Мото Пфое до година става на 20, на 390 000 км. е, точка ръжда няма!
  • #10
    24 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    на ауди А4 ръждата му е най малкия проблем... по добре да си карам ръждива мазда 3 отколкото да хвърлям хилядарки за ремонти на двг и скорости на А4-ката
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    подп.Фьотенщайн ( преди 3 години )
    E34
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Некой си ( преди 3 години )
    Я пак помислете за А4
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като е алуминий да не би да е имунизирано против умора на материала примерно, какво сте ми го написали все едно е вечно, ако на някой не му е вече станало ясно как сега се правят коли за 150х км макс се е заблудил, нямат интерес за тая работа дори и потребителите искат да си сменят колата.
  • #6
    11 rate up comment 5 rate down comment
    ( преди 3 години )
    Има само ЕДИН масов автомобил в продажба към момента, който има 100% неръждаемо купе от карбон-композит върху шаси от алуминий. Напълно независим от неща като миене, камъчета, вид на химикалите по пътя и пр. Това е BMW i3. Един единствен в цялата автопромишленост. Срамно, но факт. Заводите са оборудвани само с машини за тенекия и не смятат да се изваждат за нещо по-ново. 3-то десетилетие на 21-век сме, а 12V акумулаторите в колите са същите оловно-киселинни от края на 18 в. ...Жалка работа!
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Е как така Форд Фокус сте го сложили при ръждата!!!
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    vincent ( преди 3 години )
    Delorean - буквално не може да ръждяса
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Глупости ( преди 3 години )
    В България може и да не ръждясват! Защото не солят зимата! В северните държави тези същите коли, не издържат повече от 15 години и то са вече с доста ръжда!
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами погледнете 20 годишните коли по улиците, които повечето хора в България карат, и няма да имате нужда от подобни статии, за да разберете кои са колите, които държат.Голфове, Мерцедес 190, Пасати, Алфи 156/145/155, Някои Опел-и, Хюндаи, Нисани...