IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Моделите, които не се боят от ръжда

Класацията е на Асоциацията за автомобилна защита

Един от най-популярните проблеми сред собствениците на автомобили е ръждата върху каросерията. Веднъж започнала, тя бързо захваща слабо защитените метални участъци. Преодоляването й може да бъде изключително трудно. Ето защо би било хубаво да си купите кола, която е предпазена от такива проблеми. В това отношение най-добре се представят моделите с цялостна галванична обработка.


Поцинковане
 

Термичното поцинковане е най-ефективният, надежден и дългосрочен начин за защита на колата от ръжда. Тази процедура се извършва още в етапа на производство. Корпусът на бъдещия автомобил с помощта на специална машина се потапя изцяло в специален галваничен разтвор с високо съдържание на цинк. Веднага след това се извършва оперативно нагряване на конструкцията, след което се стартира и процесът на електролиза. В резултат на това цинковите частици плътно се прикрепят към повърхността на метала, образувайки дебел защитен слой, който ще служи вярно в продължение на много години.

При това обаче е важно да се разбере, че самото поцинковане също се нуждае от защита с покритие от боя. Без него агресивната среда ще разруши защитния слой цинк върху каросерията за няколко седмици или месеци. Така боята и цинкът върху метала образуват единна защитна система.

В България, където девет десети от пазара се падат на употребяваните автомобили, със сигурност много хора се вълнуват кои модели имат висококачествена галванична обработка. По този въпрос има редица рейтинги. Наскоро едно руско издание например посочи като добре защитени от ръжда следните модели: Dacia Logan, Skoda Octavia, Nissan Qashqai, Honda CR-V, Toyota Camry, Citroen C4 Picasso и Volkswagen Passat B8, макар да не стана ясно по какви критерии е съставен този списък.
  
  
галванизация

На пазара на практика вече няма модели без поне частично галванизирани панели. Разбира се, защитата от корозия е на съвсем друго ниво при автомобилите, чиито купета се изработват от алуминий (Audi, Range Rover) или въглероден композит (BMW i3)


Проф. Мартин Странгууд, професор по металуртия в Бирмингамския университет, подчертава, че степента на защита срещу корозия зависи и от конкретната страна и местните условия. Във Великобритания например, където масово се използва сол по пътищата през зимата, издръжливите модели може да са едни, а в Русия, където почвите са по-киселинни заради иглолистните гори - съвсем други.

Ние ви предлагаме класацията на канадската Асоциация за автомобилна защита, основана на данни за близо десетгодишен период за технически прегледи, застрахователни претенции и споделен опит от собственици. Нейният минус обаче е, че не включва онези европейски модели, които не се предлагат отвъд океана - например френските марки, които по начало се славят с добра защита от корозия.
  
  
Моделите, които не се боят от ръжда (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Опел. ( преди 2 години )
    Фолксваген гофл 5 и 6 как гние.
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ст ( преди 3 години )
    Слагам палче за волвото
  • #29
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Фоктора ( преди 4 години )
    А къде е Ауди А8 изработено изцяло от алуминий? Тази кола и на 20 години изглежда като нова ако не е удряна.Аз имам А8 никакви ръжди.ВАГ ръждясват само ако са удряни и не са в Заводска боя и сборка
  • #28
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ФиатаЖия ( преди 4 години )
    23 годишния ми Фиат няма грам ръжда, що го нема в класацията бе ***!?
  • #27
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Въпросче: Защо голф 2 не гние, а голф 3,4,6,7 гният здраво? Защо пасат б4 не мърда, а б5, б6, б7 и т.н. се разпадат на по пет години? Отговор: Защото фауве спират пълното поцинковане на каросерията. През 90-те г. на м.в. има събрание във фауве, където се решава вече да не правят качествени коли, защото печалбата е много по-малка, оттогава фирмената политика е да се правят пълни *** /пасат б5, туран 1 и т.н./ с програмиран живот, така нещастния клиент за 10 години им изплаща още две коли.
  • #26
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Taki ( преди 4 години )
    Хахаха този статия ме развесели истински! VW golf passat jetta не били податливи, по зле от тях не знам дали има!
  • #25
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Не панимаю ( преди 4 години )
    значи мишока от долния етаж си купи А4-ка, нищо че родителите му са безработни, а него го мързи да бачка.. важното е да е големио гъзар с 20 годишно ауди. сега гледам гумите спаднали, колата не се движи от месеци щот нема пари за гориво, а и кой знае кво има за смяна.. ама поне няма никаква ръждичка премиум лемузината. е такива са 90% от родните ауди,бмв,мерцедес премиуми. и първите 2 месеца се хвалят че те сиромашка марка за простосмъртни няма да карат.
  • #24
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    дачия логан имала добра защита срещу корозия според некви пиени казаци... еми добре, друго си е като закараш логана на вторични на 5тата му година щото вече не става за кола ..поне да няма точка ръжда
  • #23
    8 rate up comment 5 rate down comment
    хахаха ( преди 4 години )
    няколко коментара надолу колега карал 17 години само аудита и за това време сменил една водна помпа... чудесно, а ние отиваме да ядем доматите с колчетата и мармота да завива шоколада.
  • #22
    11 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    От 20 години съм в сферата на авто частите и мога да кажа че познавам наистина доста автомонтьори. Не се сещам обаче нито 1(един!) да кара ауди. Защо ли?