IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ferrari загуби правата върху най-скъпата кола в историята

Дизайнът на легендарното 250 GTO може да бъде използван от други компании

Юристите на фирмата Ares Design успяха да убедят Ведомството по интелектуалната собственост в Европейския съюз в недобросъвестността на Ferrari и така отмениха регистрация на правата върху дизайна на модела 250 GTO. Сега италианският производител има право да прави играчки и мащабни копия на легендарния автомобил, но машини с външния вид на спортната кола може да произвежда всеки, който поиска.


Ferrari 250 GTO


Ателието Ares Design се позовава на правило, според което правото върху интелектуална собственост може да бъде отнето, ако дадена компания не го използва в продължение на последните 5 години. В случая с Ferrari става точно това – италианците са получили патент за него през 2007 г., като той попада в категорията „транспортни средства“. Оттогава обаче компанията не е направила нито една кола, която да прилича на историческия модел. И това позволява да бъде обвинена в нарушаване на патентното законодателство.

През лятото на 2019 г. съдът в Болоня даде на Ferrari 250 GTO статут на „произведение на изкуството“, което означава, че никой няма право да го възпроизвежда под каквато и да е форма. Повод за това решение беше същият този иск, подаден от Ares Design.

Въпреки протестите на Ferrari, европейското патентно ведомство застана на страната на ателието. Така всеки желаещ може да се възползва и да произвежда и продава реплики на култовия модел. Очаква се, че това ще направи именно Ares Design, която през 2018 г показа скици със съвременна интерпретация на Ferrari 250 GTO и обяви, че ще пусне на пазара 10 такива коли.

За донор на възроденото 250 GTO може да бъдат използвани Ferrari F12 Berlinetta или по-свежото 812 Superfast. Във втория вариант под капака на спортната кола ще бъде поставен 6,5-литров V12 с 800 к.с. и 718 Нм. Двигателят ще се съчетава със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Италяно ( преди 3 месеца )
    Ares Design са смешници и никога няма да имат капитала на Ферари. Могат само да копират коли и то след съд, забележете. Смешници жалки
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Еми Малкълм Сейър казва едно, ти явно знаеш друго.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ... The E-type had been styled by an aircraft engineer and aerodinamist, Malcolm Sayer. Sayer is known to have been inspired by the Alfa Romeo Disco Volante - a futuristic concept car from 1952.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всъщност, за да сме коректни с историята на E-TYpe е редно да споменем, че според E-Type дизайнерът Ягуарът е вдъхновен от Алфа Ромео Диско Воланте от 50-те години, така че Италианците са основния мотор в тоя тип дизайн: In 1961, Enzo Ferrari called the E-type the most beautiful car ever made. That was before he crafted the GTO and the 275 GTB, the latter of which was clearly inspired by the Jaguar. The E-type had been styled by an aircraft engineer and aerodinamist, Malcolm Sayer. Sayer is kno ...
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ще е подобно на Ферари 250 GTO със 812 Superfast механика.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И в какво се изразява недобросъвестността на Ферари тук? Да защитава собственото си творение?!
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сега е време Порше да се възполват и да напрсвят една красива кола най-накрая.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Реално ще е подобно на Eagle Speedster- Jaguar E- type със съвременна механика. Няма нищо лошо