Лондонският дилър Girardo & Co, който се е специализирал в продажбата на екзотични автомобили, изложи на търг уникално полицейско Ferrari. Четириместното Ferrari 250 GTE постъпва на служба в полицията на Рим през 1963 г., като са произведени само 2 коли, а до наши дни е оцеляла едната.
За 6 години служба автомобилът се превръща в легенда, тъй като повечето престъпления в Италия по това време завършват с преследване на престъпниците. Криминалният контингент се ориентира към бързи коли и в полицията се стремят да не изостават. Затова и моделът Alfa Romeo 1900 е сменен с Giulia 1600, която развива по-високи скорости. Това обаче не е достатъчно и един от офицерите от „летящия отряд“ (така е известна полицейската част, която разполага с най-бързите коли) – Армандо Спатафора е попитан от шефовете, какво е нужно за успешна борба с престъпниците. Отговорът е красноречив: „Какво може да бъде по-добро от Ferrari?”
Спатафора и трима негови колеги са изпратени в Маранело, където преминават курс по спортно шофиране. В края на програмата четиримата се запознават и с новата кола - Ferrari 250 GTE 2+2 Series II с номер на шасито 3999, която в документацията на завода фигурира като vett. Polizia (полицейски автомобил). Всъщност, машините са две, но едната е разбита при преследване само няколко седмици по-късно.
Първото масово четириместно Ferrari е оборудвано с 3,0-литров V12, развиваш 240 к.с. при 7000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч. Автомобилът е на служба в „летящия отряд“ до 1968 г., а до 1972 г. обслужва полицията, но без да участва в активни операции.
По-късно колата е продадена на частно лице, като запазва оригиналното си състояние. През 1984 г. автомобилът участва в историческото рали Coppa delle DolomitI, като зад волана е Армандо Спатафора. В началото та века колата е предадена на музея на полицейския транспорт. Това е единственият частен автомобил в Италия, който има право да се движи с включена сигнална лампа и сирена.
Снимки: Girardo & Co