fallback

Автомобилните компании помолиха ЕС за отсрочка

Китай, САЩ и дори Япония въведоха облекчения за индустрията, само Брюксел отказва

Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) официално поиска от Европейския съюз да отложи с шест месеца въвеждането на следващия етап от стандартите за вредни емисии. В писмо, изпратено от текущия президент на АСЕА Майк Менли, който е и главен изпълнителен директор на Fiat-Chrysler, браншовата организация доста настоятелно припомня на еврокомисаря Тиери Бретон, че Съединените щати изобщо се отказаха от затягането на текущите екологични мерки, Китай отложи с половин година въвеждането на следващия етап, и дори Япония отпусна три допълнителни месеца на компаниите да се справят със стандарта.       Ако ЕС не направи компромис, ще постави соствените си производители в неравностойно положение на фона на отстъпките в Китай, САЩ и Япония, твърди Майк Менли

Менли пише, че искането на асоциацията е "обективно оправдан, пропорционален и прагматичен отговор на злощастната ситуация, в която се намира европейската автомобилна индустрия по причини, които не са под неин контрол".

Производителите имат няколко проблема с покриването на новия стандарт Euro 6d ISC-FCM, който влиза в сила от 1 януари идната година. Първо, заради парализата покрай карантинните мерки те изостават много със сертифицирането на новите модели. Второ, свиването на почти всички основни пазари означава, че автомобили, предвидени за продажба през първото полугодие на тази година, остават на склад и вероятно няма да успеят да бъдат пласирани изцяло до края й, а след 1 януари на практика ще трябва да бъдат претопени.    

    "Искаме да подчертаем, че предлаганото отлагане няма да има какъвто и да било ефект върху нивата на емисии при въпросните автомобили, или върху качеството на въздуха", пише в писмото на Менли. В много от случаите въпросните коли не покриват бъдещите изисквания само защото не са снабдени с изисквания от новите правила специален датчик за разхода на гориво. Според Менли около 600 000 автомобила, които вече са произведени и са на склад, няма да покриват изискванията от 1 януари. Отделно над 2100 типови одобрения за различни системи за понижаване на емисиите се бавят заради усложненията покрай коронавируса.

Стандартът Еuro 6, чиято версия 6d Temp е в сила и в момента, ограничава емисиите на азотни съединения, въглероден оксид, фини прахови частици и въглеводороди. Той обаче няма пряка връзка с новите тавани за емисиите на парниковия агент въглероден диоксид, които се налагат от друг регламент на ЕС. На този етап АСЕА не е искала от Еврокомисията отлагане на новия таван от 95 грама въглероден диоксид за километър, който е в сила от 1 януари 2020, а от догодина вече ще върви с доста сериозни глоби за надхвърлилите границата.     

 

fallback
  • #10
    Еко Активист ( преди 4 години )
    Трябва да действаме сега. Не бива да се отлага. Трябва 99% от хората да се качат на градски транспорт. Друго решение няма. Аристократите нека се возят на електромобили. Точно в кризата не бива да се отказваме от идеала си и да даваме лош пример на бедните държави.
  • #9
    356 ( преди 4 години )
    Е не съвсем. Първо замяната всъщност никак няма да е евтина: зарядни станции от няколко типа /обществени,частни и т.н/,права за изграждането им и др.,инвеститорски риск,вкл от неизяснена бъдеща технология и мн.др.По втория въпрос всички страни по света са драматично "зависими" от петрола, по едни ли друг начин. А по третия автопроизвод. с нетърпение биха продавали и нещо ново, а то"задължит." пак ще е печелившо за тях, но не могат все още да го произведат. Там всичко носи печалби,а у нас завист.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Целта на ЕС не просто да направи ДВГ по екологични, а да ги оскъпи за да може ел. автомобили по-бързо да заменят ДВГ. Интереса на ЕС е да не зависи от внос на нефт и горива от държави носещи *** и пиещи спирт. Автопроизводителите няма лесно да пуснат кокала на ДВГ и затова трябва да бъдат побутнати.
  • #7
    356 ( преди 4 години )
    Понякога си мисля, че амбициозните планове на ЕС за намаляване на вредни емисии и т.н са неосъществими поне засега, чисто технически и технологично. А заради разходите за разработката им вече чухме апокалиптични прогнози за фалити и др, а за предотвъртяването им,"тихи благопожелания за насърчаване чрез технологични конгломерати от "нови" стартъпи /еднорози, с утвърдените вече "стари" авто производители, но кой да знае развоя им доколко ще са в "network orchestrators",ако мога така да се изразя.
  • #6
    Кой?Кооой? ( преди 4 години )
    Кои производители искат отсрочка?Ще Ви дам един жокер - ПРЕМИУМ.Айде още един - ДИИИЙ.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма да отстъпят и не е правилно френските и немските производители са готови за новите изисквания. Тея не са отделили един 1 евро инвестиция в тази посока и сега някой друг им е виновен.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Само Fiat-Chrysler не са готови за новите изисквания. Аз не виждам причина да се наказват другите производители като се отложат изискванията специално за този и без това на път да банкрутира производител. Другите които са инвестирали в технологии да посрещнат новите изисквания дали ще са съгласни? Това е състезание, негодните като фиат биват изхвърляни от пазара.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    или щото са взели некое и друго ренминби от китайците?
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Евреоизродите в Брюксел са такива завършени ***, че в празните им пробити кофи нищо освен въздух не влиза! Тва е такава безполезна сбирщина от ненужни никому натегачи, че няма аналог в световната история! И безумията им стават все повече и все по-големи. Почти съм сигурен, че няма да отстъпят просто защото са безумно ***!
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    ще бъдат фалирани както много други корпорации и бизнеси по волята на илюминатите
fallback
Последни