Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него. Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 8C 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. Представяме ви класацията в две поредни статии (втора част е тук).
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Днес го наричаме спортно купе. Но през 1968, когато този автомобил се появи на пазара, такъв термин още не съществуваше - именно на BMW 2002 се падна да го наложи.
Парадоксално, но тази версия на BMW 1600 с по-голям двигател се роди от... екологичните норми. Америка тъкмо бе затегнала мерките срещу смога в големите градове и изискваше допълнителни устройства за намаляване на азотните и серните емисии. Но тези устройства не бяха съвместими с двата Solex 40 PHH карбуратора на 1.6-литровия мотор.
За късмет двама инженери в BMW експериментално бяха монтирали двулитрови агрегати с по един карбуратор на личните си коли - просто за удоволствие. Компанията взе идеята и роди BMW 2002, предназначено най-вече за американския пазар. В теста си през 1968 Car & Driver писа, че това е "най-добрият начин да стигнеш от точка А до точка Б, седейки".