Съществуват доста класации, опитвали се да селектират най-великите образци във вече 135-годишната история на автомобила. Някои от тях са добре аргументирани, други са просто евтин начин за привличане на внимание. Но подборката на американското Car & Driver е несъмнено от първия вид. Едно от най-уважаваните издания на автомобилна тематика навършва 65 години и в чест на юбилея подбра 30-те най-забележителни коли, някога тествани от него. Селекцията обхваща единствено периода, в който C/D е съществувало, тоест от 1955 насам, така че е разбираемо отсъствието на машини като Ford Model T, Alfa Romeo 8C 2900 B или Bugatti 57 Atlantic. Представяме ви класацията в две поредни статии (втора част е тук).
Най-великите коли в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Втората половина на 70-те е времето на диското и крещящия стил. Но точно тогава дебютира един от най-разумните и сдържани автомобили в историята. Американските бюджетни предложения от епохата са откровени боклуци като Chevrolet Vega и Ford Pinto; срещу тях японците предлагат един внимателно проектиран, практичен и най-вече надежден автомобил. Като размери е несравнимо по-компактен от днешния Accord, по-малък е даже от Jazz. 1.6-литровият му двигател има 68 коня - които само допреди няколко години биха се сторили срамно малко на американските клиенти, но след петролната криза изведнъж започват да звучат привлекателно. Интериорът е просторен, добре организиран, а добре оборудвана кола струва едва 4000 долара. На всичкото отгоре надеждната механика прави Accord привлекателен и за любителите на тунинга и спортното шофиране.