Съвсем наскоро кросоувърът Mazda CX-5 претърпя фейслифт, при който гамата двигатели на модела не беше засегната. Той продължава да се продава с атмосферни бензинови мотори с обем 2,0 и 2,5 литра, развиващи съответно 165 и 194 к.с., както и с 2,2-литров турбодизел с мощност 150 или 184 к.с
Именно последният вариант е на път да отиде в историята, тъй като не влиза в плановете на японския автомобилен производител, съобщава Motor1, като се позова на източници, запознати с намеренията на ръководството на Mazda. Според тях, производството на дизеловата CX-5 ще бъде прекратено от 1 юли тази година.
Основните причини са две – спадащите продажби на този вариант, както и фактът, че дизеловият двигател не се отличава сериозно от бензиновия като разход на гориво. В същото време, разликата в цените между най-мощната бензинова версия и дизела със 184 к.с. е около 3000 евро в полза на втория.
Засега от Mazda не са коментират твърдения за отказа от дизеловия CX-5. Очакванията са, че тази версия ще бъде заменена от умерен хибрид с новия 2,5-литров атмосферен мотор SkyActive-G със 190 к.с., който ще бъде подпомаган от стартер-генератор.
Снимка: Mazda