През 2013 г. BMW шокира автомобилната индустрия, като предложи модела i3. Това беше не само първия електромобил на марката, но един от първите автомобили в света, изградени на шаси от въглеродни нишки. По това време обаче зарядни станции за коли на ток бяха толкова малко, че подобно решение беше обречено на провал.
В компанията се опитаха да компенсират това, като добавиха и двигател с вътрешно горене, с който да се увеличи пробега. Компактният модел изпълни донякъде задачата си, но имаше един основен проблем – бензиновият агрегат можеше да зарежда електромотора или да задвижва автомобила, но не и да прави двете едновременно. Затова баварският производител насочи усилията си към изграждане на електромобили от ново поколение.
Това стана факт през 2018 г., когато BMW представи своята технология за електрическо задвижване, която ще дебютира при всъдехода iX3. Тя е изградена така, че да да бъде монтирана на вече съществуващи платформи и това да позволи на компанията да предлага всеки свой модел в различни варианти – бензинов, дизелов, хибриден или на ток.
Сега в BMW променят тази стратегия, като това става под натиска на част от управата на производителя от Мюнхен. Те настояват за разработка на специална EV платформа, която ще ускори преминаването на марката към електромобили, съобщава Reuters, като се позовава на германското издание Der Spiegel.
“Само със собствена електрическа архитектура можем да използваме всички предимства на електромомбилите. Няма как едно електрическо превозно средство да бъда оптимизирано, ако то е изградено на платформа, която поддържа двигатели с вътрешно горене“, коментира Манфред Шьоч, председател на Съвета на работните групи (синдикатите) в BMW.
Според Der Spiegel, още няколко от топ-мениджърите на BMW са на същото мнение и това ще доведе до промяна в стратегията на марката. В същото време обаче, разработката на подобна платформа отнема време и първите модели на нея ще се появяват не по-рано от 2025-2027 г. Говорител на компания заяви, че към момента „марката е максимално добре позиционирана на пазара“, както и че няма да коментира „вътрешнофирмени дискусии“.
Снимка: BMW