IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla попадна под ново разследване

Срив в блока за управление предизвиквал спирането на множество системи

Американската агенция за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) започна поредното разследване срещу Tesla. Този път повод станаха 11 съобщения за повреда в бордовия информационно-развлекателен комплекс поради износване на блока за управление.


Tesla


В някои случаи мониторът на системата просто изключвал, в резултат на което тя спирала да работи. В други функциите за зареждане на електрическите автомобили спирали да действат, а в трети настройките на климатика забивали и заедно с това не се показвала информацията за работата на автопилота.

От агенцията уточняват обаче, че сривът в системата не влияел върху управлението на машината. Според резултатите от проверката, 159 000 хечбека Model S и кросоувъри Model X, произведени в периода 2012-2018 г., са оборудвани с такива системи.

Първите бройки на Model S, произведени през 2012 г., имали и друг проблем, посочва  Business Insider. Те проявявали склонност към загуба на херметичността на охладителната система на батериите, което можело да доведе до пожар. Компанията знаела за проблема, но въпреки това продавала модела на клиентите.


Tesla Model 3


Това бил критичен момент за Tesla. Компанията се опитвала да не закъснее със старта на продажбите на Model S. Ако това се случило, тя едва ли щяла да привлече допълнителни инвестиции, което щяло да доведе до фалита й.

При подготовката за производството на автомобила се оказало, че някои алуминиеви части в системата за охлаждане на батериите не били достатъчно здрави и можело да се счупят. В този случай охлаждащата течност попада в батериите, като причинява корозия и и разрушаване и в крайна сметка следва късо съединение и пожар.

Служителите били наясно с проблема и докладвали на ръководството. Освен това техническите експерти на трети страни, с които Tesla се свързала, също съобщили за потенциалните рискове. Въпреки това, компанията решила да достави дефектните автомобили на клиентите.

Впоследствие Tesla актуализирала софтуера на дефектните бройки, като намалила натоварването на батериите и намалила пробега. В същото време самите батерии били модернизирани и проблемът отстранен.

0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    *** било!?? Ех, тая пуста злоба ще ви изяде жлъчката!
  • #3
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    Сигурен съм, че и преди съм ви го споменавал... това е KOЧИHA! Не е кола! И Чичко ви Мъск е просто един друсан никаквец, който се възползва от царящата ментална недостатъчност на масите!
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Интересното е всъщност как този хардуерен технически проблем са го решили (поне отчасти) със софтуерен ъпдейт. Нещо което другите производители не могат. Колко други автомобили получават софтуерни обновления по интернет? Накои имат сим-карти които евентуално първите три години са безплатни.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Слабак ( преди 4 месеца )
    Цецо е цар. За събития от преди да се е родил говори като пряк наблюдател в минало свършено, а в тая статия за скорошни о още по-скорошни събития - като преразказ изцяло в минало неопределено. Няма да ги нацели подходящи времена и това е. Журналистите не учите ли поне малко филология?