Окуражени от първото частно изстрелване на хора в Космоса от SpaceX, както и от статистическите данни за продажбите на Tesla (около 400 000 електромобила миналата година), анализатори посочват, че компанията ще реализира не повече от 450 000 бройки през 2020. Основната причина за този нисък растеж е коронавирусната пандемия, която силно ограничи възможностите на Tesla. Други анализатори предричат не повече от 424 000 продадени автомобила.
В същото време експертите от водещата японска банка Daiwa Securities смятат, че до 2030 г. около 20% от всички нови автомобили, продавани в света, ще бъдат задвижвани от електричество, а Tesla ще реализира поне 3 милиона бройки годишно. Така пазарният дял на американската компания ще бъде около 15%.
Това означава, че Tesla ще намали пазарния си дял в сравнение с текущите показатели. Например, в САЩ сега компанията контролира около 75% от пазара на електрически автомобили, а в Китай - около 25%. Конкурентите обаче неизбежно ще изтласкат Tesla, тъй като всички основни автомобилни концерни обявиха планове за преобразуване на съществуващи модели в такива с електрическо задвижване, както и пускането на напълно нови.