Eдва ли има друга толкова благоприятна епоха за суперколите от 90-те години. Много фактори се обединиха, за да доведат до истински бум на свръхспортните автомобили.
Чешката Tatra MTX - високо оценена от критиката, но преследвана от лош късмет
Първо, краят на Студената война отвори много граници и създаде нови клиенти сред новоизпечените милионери от Източния блок и Китай. Второ, технологичният напредък и конкуренцията от 80-те започнаха да дават плод. И трето, заради особените правила на различните GT серии повечето компании бяха принудени да създават и "цивилни" версии на състезателните си машини. В крайна сметка много от суперколите на 90-те се провалиха с гръм и трясък и днес сме позабравили дори имената на производителите им. Но дори само един бърз поглед към тях показва, че си струва да си ги припомним.
20 забравени суперколи от 90-те години (ГАЛЕРИЯ):
Създадена още в края на 70-те от Джералд Уигерт, Vector трябваше да е американският отговор на Ferrari и Lamborghini. Така и не успя да постигне същата слава, но това само значи, че днес колите й са неимоверно по-редки - едва петдесетина произведени общо от всички модели.
M12 е един от по-късните, замислен като наследник на нашумелия за кратко W8 Twin Turbo. По това време собствеността във Vector се смени и новият собственик премести производството от Калифорния във Флорида. За задвижването бяха поръчани V12 от Lamborghini, за които компанията плати с последната останала бройка от W8. Колата обаче се оказа собственост на Уигерт, а не на текущия главен акционер, и последваха доста съдебни дела. Междувременно от Lamborghini категорично отказаха да я върнат.