IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Флагманът на Volkswagen беше обновен и стана комби

Arteon получи спортна и зелена версии, както и голям брой нови технологии

През 2017 г. Volkswagen представи лифтбека си Arteon, който замени Passat CC и се превърна във флагман на марката при леките автомобили. Сега моделът претърпя сериозно обновяване, като получи и нова версия – спортно комби с името Arteon Shooting Brake, което ще стъпи на европейския пазар през втората половина на годината.


Volkswagen Arteon 2020


Още от самото начало VW Arteon беше сочен като достъпна алтернатива на Panamera, а сега това впечатление се засилва, тъй като Porsche има Panamera Sport Turismo. Размерите на обновения лифтбек и комбито са еднакви – дължина от 4866 мм, широчина от 1871 от мм и разстояние между двете ои от 2840 мм. Arteon Shooting Brake все пак е по-висок от седана – 1447 срещу 1428 м, като в него има повече място за пасажерите, особено за тези на на втория ред (+48 мм).

Промените във външния вид са засегнали най-вече предната част, където чертите са станали по-остри. Според замисъла на дизайнерите, оптиката, решетката на радиатора и капакът създават единно визуално пространство, което варира в зависимост от версията – базова Elegance или R-Line. Освен това Arteon вече е оборудван и със светодиодни задни светлини.

Още снимки на VW Arteon (2020) - вижте в галерията:


Комбито има същата предна част, но от средните стойки до края на багажника е уникален. В стандартния конфигурация Arteon Shooting Brake побира 565 литра багаж, но при необходимост товарното пространство се увеличава до 1632 литра. При лифтбека тези показатели си остават предишните – 563 и 1557 литра.

В салона се е появил многофункционален волан със сензорни панели, сензорно е и управлението на климатичната система. Има възможност за свързване на смартфони чрез Android Auto и Apple CarPlay, аудиосистема Harman / Kardon, както и няколко варианта на осветление в салона. Новине декоративни елементи представляват символичен мост между флагманите на марката при леките коли и всъдеходите - Arteon и Touareg.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake (2020) - вижте в галерията:


Стандартното оборудване на двата модела включва цифров приборен панел Digital Cockpit Pro с диагонал 10,25 инча. Тъч-скрийнът на мултимедията, както и досега, може да бъде 8 или 9,2-инчов, но системата е нова - MIB3 с подобрени гласови команди и възможност за използване на смартфона като ключ.

Гамата двигатели и съществено преработена, като от нея отпада 1,5-литровият TSI Evo с мощност 150 к.с. Сега най-малкият мотор е 2,0-литров TSI, който отново развива 190 к.с. и 320 Нм, но инженерите на VW са повишили ефективността му с 10%, а също така са намалили разхода на гориво и вредните емисии.

Още снимки на VW Arteon R (2020) - вижте в галерията:


Бившата топ-версия с турбомотор с 4 цилиндъра и 280 к.с. вече е на средна позиция, а на върха на гамата е новият 2,0-литров агрегат с 320 к.с. и 420 Нм, който се поставя на R-варианта. Той се съчетава със 7-степенна роботизирана скоростна кутия и система за задвижане 4х4, която разпределя мощността не само между осите, но и между задните колела.

„Ерката“ се отличава от стандартния модел по 20-цоловите си джанти, мощните спирачни апарати в синьо, черните акценти по екстериора, дифузьора и спортната изпускателна система, която може да звучи по-различен начин.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake R (2020) - вижте в галерията:


Ще се предлага и зареждаща се от мрежата модификация Arteon eHybrid. При нея електромоторът развива 115 к.с., но двигателят 1,5 TSI не е със 150, а със 156 к.с. Така съвкупната мощност на системата е 218 к.с. В случая се използва 6-степенна роботизирана скоростна кутия, разработена специално за хибридни модели.

Вместо трите 2,0-литрови дизела със 150, 190 и 240 к.с. вече се предлагат два – 150 и 200 к.с. Както и при Golf GTD, двигателите са снабдени със селективни неутрализатори на азотен оксид и с двойно впръскване на реагентаAdBlue. За варианта с 200 коня като опция се предлага и система за задвижване на четирите колела.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake eHybrid - вижте в галерията:


Добавени са и някои допълнителни асистенти на водача. Сред тях е автопилот Travel Assist, който представлява адаптивен круиз-контрол, работещ при скорост до 210 км/ч, а също така и усъвършенствана система са осветяване на завоите.

Засега лифтбекът и комбито все още са предсерийни прототипи, като по-подробна информация, включваща динамичните характеристики, пробегът на хибрида в електрически режи и други, ще бъдат разкрити при излизането на модела на пазара.


Volkswagen Arteon 2020

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Виртуал кокпит и диодчета от коледна елха - ол мейд ин чайна - ха-ха! А от ауспуха бълват канцерогенни отпадъци. Технологична напредналост по немски.
  • #8
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Светлините на Лексус и Тойота винаги са били по-добри от на немците. Матричните глупости са за празноглави фенчета дето вярват на рекламни дитирамби.
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Защо не ( преди 4 години )
    Аз пък мисля,че все оак при съвременните технологии 2литра са си напълно достатъчни.Формула 1 са 1.6 !!!!!
  • #6
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Красавец ( преди 4 години )
    Р *** бял със черни джанти,черна решетка,черни огледала,панорама,черен салон и таван красавела!!!!Еле па и 2.0тси 320коня който на стейдж 1 си стават +- 400 може би най красивата кола за класа си....
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Да бе ( преди 4 години )
    Когато Фолксваген сложи матрични светлини и виртуал кокпит оризарите още бяха във 2000та а дори след 2-3години като изкараха и те подобни кокпити графиката им беше като на играта във която вълка събираше яйца!!!!!
  • #4
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    " Arteon вече е оборудван и със светодиодни задни светлини"Ха-Ха! Тезиса го има това от 2001. Ега след 10 години Вагонетките вкарат и автоматчна клапа за циркулация на въздуха в купето или поне електронна ръчна. А след още 20 някоя друга иновация от 2001-ва!
  • #3
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "Още от самото начало VW Arteon беше сочен като достъпна алтернатива на Panamera, а сега това впечатление се засилва, тъй като Porsche има Panamera Sport Turismo."Не мога....
  • #2
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тя и колата като я караш се усеща като някаква Соната от преди 10 години...
  • #1
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Първоначално като го пуснаха този модел ми хареса много но после като го видях вътре и колко евтино е направен започна да ме отблъсква. И тези 2литрови двигатели са доста без душни.