IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Флагманът на Volkswagen беше обновен и стана комби

Arteon получи спортна и зелена версии, както и голям брой нови технологии

През 2017 г. Volkswagen представи лифтбека си Arteon, който замени Passat CC и се превърна във флагман на марката при леките автомобили. Сега моделът претърпя сериозно обновяване, като получи и нова версия – спортно комби с името Arteon Shooting Brake, което ще стъпи на европейския пазар през втората половина на годината.


Volkswagen Arteon 2020


Още от самото начало VW Arteon беше сочен като достъпна алтернатива на Panamera, а сега това впечатление се засилва, тъй като Porsche има Panamera Sport Turismo. Размерите на обновения лифтбек и комбито са еднакви – дължина от 4866 мм, широчина от 1871 от мм и разстояние между двете ои от 2840 мм. Arteon Shooting Brake все пак е по-висок от седана – 1447 срещу 1428 м, като в него има повече място за пасажерите, особено за тези на на втория ред (+48 мм).

Промените във външния вид са засегнали най-вече предната част, където чертите са станали по-остри. Според замисъла на дизайнерите, оптиката, решетката на радиатора и капакът създават единно визуално пространство, което варира в зависимост от версията – базова Elegance или R-Line. Освен това Arteon вече е оборудван и със светодиодни задни светлини.

Още снимки на VW Arteon (2020) - вижте в галерията:


Комбито има същата предна част, но от средните стойки до края на багажника е уникален. В стандартния конфигурация Arteon Shooting Brake побира 565 литра багаж, но при необходимост товарното пространство се увеличава до 1632 литра. При лифтбека тези показатели си остават предишните – 563 и 1557 литра.

В салона се е появил многофункционален волан със сензорни панели, сензорно е и управлението на климатичната система. Има възможност за свързване на смартфони чрез Android Auto и Apple CarPlay, аудиосистема Harman / Kardon, както и няколко варианта на осветление в салона. Новине декоративни елементи представляват символичен мост между флагманите на марката при леките коли и всъдеходите - Arteon и Touareg.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake (2020) - вижте в галерията:


Стандартното оборудване на двата модела включва цифров приборен панел Digital Cockpit Pro с диагонал 10,25 инча. Тъч-скрийнът на мултимедията, както и досега, може да бъде 8 или 9,2-инчов, но системата е нова - MIB3 с подобрени гласови команди и възможност за използване на смартфона като ключ.

Гамата двигатели и съществено преработена, като от нея отпада 1,5-литровият TSI Evo с мощност 150 к.с. Сега най-малкият мотор е 2,0-литров TSI, който отново развива 190 к.с. и 320 Нм, но инженерите на VW са повишили ефективността му с 10%, а също така са намалили разхода на гориво и вредните емисии.

Още снимки на VW Arteon R (2020) - вижте в галерията:


Бившата топ-версия с турбомотор с 4 цилиндъра и 280 к.с. вече е на средна позиция, а на върха на гамата е новият 2,0-литров агрегат с 320 к.с. и 420 Нм, който се поставя на R-варианта. Той се съчетава със 7-степенна роботизирана скоростна кутия и система за задвижане 4х4, която разпределя мощността не само между осите, но и между задните колела.

„Ерката“ се отличава от стандартния модел по 20-цоловите си джанти, мощните спирачни апарати в синьо, черните акценти по екстериора, дифузьора и спортната изпускателна система, която може да звучи по-различен начин.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake R (2020) - вижте в галерията:


Ще се предлага и зареждаща се от мрежата модификация Arteon eHybrid. При нея електромоторът развива 115 к.с., но двигателят 1,5 TSI не е със 150, а със 156 к.с. Така съвкупната мощност на системата е 218 к.с. В случая се използва 6-степенна роботизирана скоростна кутия, разработена специално за хибридни модели.

Вместо трите 2,0-литрови дизела със 150, 190 и 240 к.с. вече се предлагат два – 150 и 200 к.с. Както и при Golf GTD, двигателите са снабдени със селективни неутрализатори на азотен оксид и с двойно впръскване на реагентаAdBlue. За варианта с 200 коня като опция се предлага и система за задвижване на четирите колела.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake eHybrid - вижте в галерията:


Добавени са и някои допълнителни асистенти на водача. Сред тях е автопилот Travel Assist, който представлява адаптивен круиз-контрол, работещ при скорост до 210 км/ч, а също така и усъвършенствана система са осветяване на завоите.

Засега лифтбекът и комбито все още са предсерийни прототипи, като по-подробна информация, включваща динамичните характеристики, пробегът на хибрида в електрически режи и други, ще бъдат разкрити при излизането на модела на пазара.


Volkswagen Arteon 2020

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #26 - също и при леко хълмист терен - фаровете са скрити под "хоризонта" няколко секунди след като шофьора се "покаже". Отделно преди завой виждаш светлините на насрещния автомобил преди да се е появил и изключваш дългите, докато тия системи чакат да се появи, да го осветкат едно хубаво и чак лед това правят сянката. Ама както пишат тука фенчетата - това са подробности, те са ги тествали тия светлини на равно с приятели и проблеми няма.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 3 години )
    А какво става на магистрала с матричните?...Насреща идва тир, фаровете му ниско долу, крият се под мантинелата. Матричния фар не го "вижда", и си жули на "дълги" в тираджията на високото в кабината.....*** това са некви малки подроности. Нали на теб ти е "ден" навсекаде, баце....
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво му е новото, май пак се почна като с видеокартите лепим една лепенка и вече е ново. Това си е стария модел не се лъжете.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нахулих се се лед светлини в мъгла, е няма такава шитня така че винаги има + и - за всичко.
  • #15
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не всички премиум марки, Лексус обещаха че от тази година и те ще ги предлагат, някъде 7 години по-късно след немците.
  • #14
    9 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Много добър модел от ФВ, красив интересно е каква ще е ск на хибридният модел.Иначе адаптивен темпомат до 210 км/ч има още в Пасат от последно поколение, така че не е новост.Лед светлините са много по-добри от ксенон и всички други, защото най-малкото са по-икономични, и това със заслепяването е не е вярно просто.Като гледам коментарите - повечето коментиращи сигурно карат само АМГта, М5, Лексуси т.н. щом тази кола е евтина и не технологична за тях.... :)))
  • #13
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анани ( преди 3 години )
    Направиха копие на Рено Талисман, а сега и копие на комбито на Талисмана, а лед светлините не се коментират, няма по-добра алтернатива. Само който не е карал кола с истински лед фарове, а не китайски, може да ги оцени.
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като цяло матричния лед е най-доброто и на разумна цена осветление за автомобил според мен.
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Каръл съм коли с ксенон, лед, матричен лед и лед +лазер. Най-сериозна е разликата между ксенон и матричен лед. Лед+лазер не е много по добро от матричния лед. Лазера всъщност се ползва само за дългите светлини и то само когато няма никакво насрещно движение на доста голямо разтояние напред и винаги се регулира автоматично. Както при всички автоматични система понякога е възможно да заслепят леко насрещно движещия но това е много за катко и при лоша видимост (силен дъжд, сняг, мъгла).
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #14, да, много по-добри са, само дето другите учатници в движението не мислят така и постоянно ти присветкат, нали?