В околностите на литовския град Друкскининкай беше проведено състезание между електромобили за най-бързо преминаве на зададена дистанция, съобщава местното издание Delfi. Участниците е трябвало сами да изберат оптималната стратегия, като тези, които са се движили по-бързо, са губили време за зареждане, докато каралите по-бавно са изоставали по трасето.
Надпреварата е проведена в два класа. Електромобилите с капацитет над 50 кВт/ч попадат в клас А, като е трябвало да преодолеят разстояние от 500 км. В клас В участват коли на ток с батерии с капацитет под 50 кВт/ч, като при тя дистанцията е намалена на 300 км.
Изненадващо за мнозина в клас А печели екипаж на Tesla Model 3, най-вероятно във версията Long Range, с батерия с капацитет 75 кВт/ч. Със спирането за зареждане електромобилът изминава 500 км за 5 часа и 46,7 минути. На второ място остава Porsche Taycan Turbo S с батерия с 83,7 кВт/ч, чието изоставане е 1 минута и 14 секунди.
Германският модел винаги се е хвалил, че превъзхожда конкурентите със скоростта на зареждане, но явно по-голямото тегло и по-голямата мощност на електромобила са станали причина за по-големия разход на енергия. И съответно по-големия брой зареждания при Taycan.
В клас B убедителен победител е екипажът на Peugeot e-208, който изминава 300 км за 3 часа и 59,6 минути. Втори, на 4 минути, е Hyundai Ioniq Electric. Отделен приз получи екипажът на Volkswagen e-UP, постигнал най-нисък разход на енергия – 8,9 кВт/ч на 100 км.
Снимка: Motor1