Това е първият Ford Mustang от началото на века, който получи прочутото лого, а оригиналната версия на Mach 1 се появи през 1968 година. Може да се счита, че показаният Mustang Mach 1 е само четвъртата такава модификация в историята на прочутия автомобил.
И изглежда, че след бурята от възмущение от страна на феновете около Mach E, компанията реши донякъде да се поправи. Външният вид на новата версия е пълна с препратки към първия Mach 1: от графиката и стикери по тялото до кръглите дупки в радиаторната решетка. Тук те служат за въздухозаборници, а при първия Mustang Mach 1 такава форма и разположение имаха елементите на предната оптика.
Големият въздухозаборник на капака обаче е пратен в историята, заменен от две функционални и почти незабележими отверстия. Те са сметнати за подходящи за подаване на въздух към монументалния 5-литров V8, който за Mach 1 е взаимстван от друга "историческа" версия на спортния автомобил - Mustang Bullitt. Подобно на него, двигателят развива около 480 к.с., но за разлика от Bullitt, за купувачите на Mach 1 се предлага 10-степенна автоматична трансмисия. Като алтернатива се предлага 6-степенната механична Tremec, "заимствана" от Shelby GT350.
Като цяло доста от компонентите за Mach 1 са взаимствани от по-мощни и скъпи купета - от ауспуха до частите на окачването и охладителната система, но компанията още не е обявила техническите подробности. Автомобилът се различава от другите модели Mustang по дизайна на броните, различната радиаторна решетка, оригиналните джанти и оранжевите спирачни апарати. А срещу допълнително заплащане се предлагат и широка гама аеродинамични пакети.
Още снимки - в галерията:
Ford ще позиционира новия спортен автомобил като своеобразен преходен елемент между стандартните Mustang, включително Mustang GT, и хардкор творенията на Shelby. Предполага се, че Mustang Mach 1 ще бъде най-мощният спортен автомобил в семейството от тези, които са фокусирани върху състезателните писти. Вече е известно, че моделът ще се появи почти по целия свят: Ford планира да продава спортния автомобил в 50 страни, но обемът на производство и дори приблизителните цени все още не са обявени. Това ще се случи следващата пролет.
Снимки: Motor