fallback

Колко мощност всъщност „краде“ климатикът?

Ново изследване разсейва още един мит сред шофьорите

Един от най-разпространените сред собственици на автомобили митове, в който мнозина вярват, е че работещият климатик влияе съществено на динамичните качества и съответно отнема сериозна част от мощността на превозното средство. 

Австралийското издание Which Car реши да провери, доколко е вярно в действителност това твърдение. За целта експертите избраха роудстъра Mazda MX-5, оборудван с 2,0-литров атмосферен двигател, развиващ мощност от 184 к.с. Според авторите на изследването, този двигател най-добре подхожда на средностатистическия автомобил, използван масово.

Автомобилът е качен на дино-стенд, като експертите на изданието на няколко пъти са подложили двигателя на пълно натоварване – както с включен климатик, така и с изключен. Измерени са показанията от мощността на колелата в двата случая.

Оказва се, че климатичната система всъщност „краде“ до 2,5 кВт от мощността на мотора, което прави около 2%. По-зле стоят нещата с максималния въртящ момент, където намалението стига до 5%.

Снимки: Which Car

fallback
  • #6
    ( преди 4 години )
  • #5
    Коникрава ( преди 4 години )
    Вземи едно голфче, Опел астра, Рено клио с двигател 1.6, 1.3 и пробвай пак с теста. Дизелите по-добре се справят амаминте издишат на климатика
  • #4
    Истината2 ( преди 4 години )
    ...но на климатичето и на ел.муфата ще им съкратиш живота,те и така и се чупят от "умньовци"!Повечето модерни автомобили(например Мазда СХ5 има суперкондензатор системата се казва i-ELOOP),който захранва климатика при спрян двигател(i-stop) на светофар или при в процес на рязко ускорение!Изобщо карайте си на климатик,хич да не ви пука,колкото по-нова и технологична е колата ви,толкова по-малко влияе на разхода и изобщо не се усеща!На противоположния край-състезателен автомобил с климатик няма!!!
  • #3
    Истината ( преди 4 години )
    Това е абсолютно нормално докато се достигне желаната температура в купето!После климатроника отцепва и зацепва електромуфата за поддържане само!Не е толкова страшно, на двигатели над 200 к.с. въобще не се усеща!На по-малък двигател (например 1.6 литра) е по-осезеамо,особено в ниските обороти при потегляне или ускорение, но не е фатално,взел си 1.6 двигател да се гониш ли,значи си ***!А за коментара 200 км/ч и нов двигател за МХ5, по-голяма глупост скоро не бях чел,ще му пръднеш на двигателя
  • #2
    ( преди 4 години )
  • #1
    ( преди 4 години )
fallback
Последни