fallback

Колко мощност всъщност „краде“ климатикът?

Ново изследване разсейва още един мит сред шофьорите

Един от най-разпространените сред собственици на автомобили митове, в който мнозина вярват, е че работещият климатик влияе съществено на динамичните качества и съответно отнема сериозна част от мощността на превозното средство. 

Австралийското издание Which Car реши да провери, доколко е вярно в действителност това твърдение. За целта експертите избраха роудстъра Mazda MX-5, оборудван с 2,0-литров атмосферен двигател, развиващ мощност от 184 к.с. Според авторите на изследването, този двигател най-добре подхожда на средностатистическия автомобил, използван масово.

Автомобилът е качен на дино-стенд, като експертите на изданието на няколко пъти са подложили двигателя на пълно натоварване – както с включен климатик, така и с изключен. Измерени са показанията от мощността на колелата в двата случая.

Оказва се, че климатичната система всъщност „краде“ до 2,5 кВт от мощността на мотора, което прави около 2%. По-зле стоят нещата с максималния въртящ момент, където намалението стига до 5%.

Снимки: Which Car

fallback
  • #16
    Бай ( преди 3 години )
    На Голф 5 и 6 на самия компресор има надпис - 4кВ и не се усеща разлика. На по-старите, особено атмосферни се усеща доста. Примерно на е39 528 с климатроник - разликата е осезаема с и без. В същото време на Вектра цЪ 2.2дтр все едно с или без климатроник е. На турбодизелите не се усеща голяма разлика, поради причината, че имат въртящ момент от ниски обороти. При атмосферните е съвсем друга бира...
  • #15
    Бен Газара ( преди 3 години )
    Анонимен, точно- аз даже и двигателя изключвам, щот запалителната система арчи тоците.
  • #14
    Alex ( преди 3 години )
    Напълно безсмислен тест е това. Първо на дино-стенд има постоянен поток от въздух, т. е. по никакъв начин не може да се симулира използването на климатик в градска среда. Второ, извадковият автомобил 2.0 атмосферен бензин 184к.с. е по никакъв начин представителен за континентална Европа. 3то. Този автомобил е с последно поколение климатична система, където загубите са минимални. Пробвайте с тест на 10 годишен автомобил. Тази статия е click-bait ... засрамете се какви неща поствате
  • #13
    GTE ( преди 3 години )
    Има много съвременни автомобили, при които компресора се изключва при обороти под 2000, изключва когато газта се натисне по рязко за ускоряване или доускоряване, така климатика не се усеща толкова.На предишната ми кола, модел 2002 120 коня, компресора беше 4 пъти по-голям от този на сегашната ми модел 2010 150 коня. На предишната като включех климатика и колата осезаемо загубваше мощност, особено при по-ниски обороти.На сегашната компресора е много малък и избщо не се усеща. Студа си е с ...
  • #12
    мдаааа ( преди 3 години )
    При старите коли с до 100коня се усеща повече , защото при тях климатикът или работи или не, но при "новата от 2015 " която си купих е автоматичен , оставил съм го на 23градуса и не го мисля.
  • #11
    Борислав ( преди 3 години )
    Пасат б5 1,6 бензин .Никъде по никое време не ми е пречил климатика .Незнам какво пишете ,но колата се движи идеално на всякъде вече имаме почти 100хил километра заедно
  • #10
    Car ( преди 3 години )
    Да направят едно изследване на клио 58 коня бензин с климатик. Колко е мощността при 1200-1500 оборота при потегляне и какъв процент е това. Май над 20 процента :)
  • #9
    VIRUS ( преди 3 години )
    При бензинка 90 к.с. доста осезаемо се усещаше в баир,докато при дизел 140 к.с. TDI изобщо не се усеща...
  • #8
    ( преди 3 години )
  • #7
    ( преди 3 години )
fallback
Последни