IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla стана най-скъпата автомобилна компания в света

Акциите на производителя на електромобили надхвърлиха 1000 долара парчето

Производителят на електромобил Tesla вече е най-скъпата автомобилна компания в света. Това стана факт, след като акциите на фирмата за пръв път надхвърлиха 1000 долара парчето. Така капитализацията на Tesla се изчислява на 185 млрд. долара.


Tesla


За сравнение досегашният лидер Toyota струва 179 млрд., докато Volkswagen е оценен на 85,5 млрд. долара. Ferrari и BMW имат пазарна оценка от по 43 млрд. долара, а най-скъпият американски производител (без Tesla) - General Motors - 38,5 млрд. Конкурентът му Ford се оценява на 27,5 млрд., докато капитализацията а Peugeot е 13,5 млрд, а на Renault – 8 млрд.

Tesla излезе начело сред производителите на автомобили, след като нейният главен изпълнителен директор Илон Мъск обяви, че компанията е готова за серийно производство на влекача Semi. Това веднага покачи акциите с 6,2%.

"Време е да излезем и да поведем Tesla Semi към масово производство. Досега то беше ограничено, което ни позволи да подобрим много елементи от дизайна“, коментира Мъск.

Експертите припомнят, че от началото на годината акциите на Tesla са се увеличили с над 52%, като това се дължи най-вече на продажбите на Model 3 в Китай. А от момента на излизането на компанията на борсата през 2010 г. нейните ценни книжа са скочили 53,7 пъти.

А какво очакват финасовите експерти - четете в Investor.bg.

Снимка: Tesla


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 5 месеца )
    Доходност по ДЦК ниска е характерна за икономики с добри перспективи. Я виж нашите емисии - те са с висока доходност. Що не си купиш от тях?
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Като чета какво пишете за капитализация, акции и фалит и ми става лошо. Цената на акцията се определя от човек А, който продава и човек Б, който купува. Това няма общо с успеха на компанията РЕАЛНО, а с успеха на компанията СПОРЕД търговците на акции. Скъпа акция не означава висока цена за единица печалба, а не просто висока цена според личната ни преценка. Има коефициенти като P/E, които индикират това. На Бъфет компанията има клас А акции на цена от над 200000 долара едната! И са евтини.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 5 месеца )
    В момента ФЕД печата долари с обем трилиони на тримесечие и финансира банки и фондове. Доходността по американските ДЦК е ниска, по европейските ДЦК на някой държави е дори отрицателна. Съответно се купуват акции на килограм, което напомпва боровата стойност на всички американски компании, въпреки очаквания спад на БВП от 30% за април-юни, борсата на Уолстрийт отбелязва рекорд след рекорд.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Средата на миналата година акциите бяха по 200-220 долара аз ви казах да купувате докато са евтини защото е въпрос на време тази фирма ще стане най голямата в света. Който ме е послушал вече е спечелил към 400% за по малко от година. А тези които от рано са рискували и са купили акции още когато излезе Model S вече са спечелили сериозни суми. Над 3300% печалба.
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Сега човек, явно не разбираш. Пазарната капитализация на Фолксваген, може да е по-малка от тази на Тойота, защото има по-малко продажби като марка. Но пазарната капитализация на Фолксваген груп, където влизат всичките им марки и имат по-големи продажби от Тойота-Лексус и останалите 3 марки на Тойота е по-висока от тази на Тойота. Тоест ВАГ групата има по-висока капитализация от Тойота с всичките и марки вътре, хайде сега бягай да си играеш навънка.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Нев ( преди 5 месеца )
    До "#6 анонимен ( преди 3 часа ) "Точно обратното е. Тойота е здраво надценена в момента - тя е изключението, а не че всички останали производители са подценени." Да е надценена, надценена, ама колко да е надценена Тойота, 100 милиарда отгоре? По-скоро Вагените са много надценени, като се има предвид, че имат да плащат милиарди все още по дела от Дизелгейт, нямат нищо свястно на пазара при хибридите, водородните или елекреическите технологии,а все още имат някакви блянове да бъдат прозводите ...
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тия надути капитализации ги правят големите играчи на пазара с акции, това не са реални капитализации, една акция не може да се вдига и да достига такива високи нива, от това не печелят акционерите а тези които продават акции. Имаше преди 1-2 седмици статия, която обясняваше, че ако си купиш акция от Тесла, парите които ще получиш като дивиденти са толкова малко, че ще са нужни 50-60 години, докато си избиеш парите, които си дал за тази акция, и то само ако утре не им падне цената.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    twa a si hoda ( преди 5 месеца )
    Да си ходя до село и обратно с колата за 1лв. ....Безценно!!!
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 5 месеца )
    Вин Дизел някога казваше: дали с инч или с миля - победата си е победа! Това нещо на снимката беше готово и му пуснаха ток от енергото точно 168 работни дни от получаването на виза за строеж. И фотопанелите на покрива не са от джиджаните в Невада, ами каквито са имали под ръка китайците. Важното е да се работи, не само да се мрънка.
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Другата седмица тесла фалира. Вервайте ми!