Най-славната епоха в историята на AMG приключи, след като дългогодишният изпълнителен директор Тобиас Мьоерс потвърди, че ще приеме предложението да заеме същия пост в британския производител на суперавтомобили Aston Martin.
По ирония на съдбата първата работа на Мьоерс, преди да премине в AMG, била свързана с разработката на икономичен градски електромобил. От 2002 той е начело на всички проекти в Афалтербах, а през 2013 наследи като главен изпълнителен директор на AMG Ола Калениус, който пък днес е на същия пост в компанията-майка Daimler
Мьоерс, който работи за компанията от 1994 година, а от 2002 ръководи всичките й проекти, превърна AMG от скромно ателие за доработка на модели в почти самостоятелна автомобилна марка, с богата моделна гама и съществен принос за печалбите на Daimler. Надеждите във Великобритания са той да направи същото и за закъсалата Aston Martin. Поне в едно отношение новият му работодател вече спечели от рокадата - новият изпълнителен директор всъщност ще получава чувствително по-ниска заплата от уволнения заради слаби резултати Анди Палмър.
Тепърва ще се разбере кой ще наследи Мьоерс в AMG. Междувременно нека си припомним най-значимите модели, разработени под диктовката на този инженер от Фрайбург с уклон към перфекционизма.
Най-забележителните проекти на AMG при Тобиас Мьоерс (ГАЛЕРИЯ):
Този хиперавтомобил ще се появи дълго след като табелката с името на Мьоерс изчезне от кабинета в Афалтербах. Но това е изцяло негов проект, и вероятно най-добре изразява философията на този обсебен от бъдещето германски инженер. AMG One заема 1.6-литровия хибриден агрегат от Формула 1, и по-точно от свръхуспешния болид W07 F1 на Люис Хамилтън.
Предизвикателствата да вземеш състезателен двигател, разчетен да издържа по едно-две състезания, и да го сложиш в серийна кола за дългогодишно ползване, са колосални. Това предизвика и няколкото отлагания на дебюта в последните две години.