Най-славната епоха в историята на AMG приключи, след като дългогодишният изпълнителен директор Тобиас Мьоерс потвърди, че ще приеме предложението да заеме същия пост в британския производител на суперавтомобили Aston Martin.
По ирония на съдбата първата работа на Мьоерс, преди да премине в AMG, била свързана с разработката на икономичен градски електромобил. От 2002 той е начело на всички проекти в Афалтербах, а през 2013 наследи като главен изпълнителен директор на AMG Ола Калениус, който пък днес е на същия пост в компанията-майка Daimler
Мьоерс, който работи за компанията от 1994 година, а от 2002 ръководи всичките й проекти, превърна AMG от скромно ателие за доработка на модели в почти самостоятелна автомобилна марка, с богата моделна гама и съществен принос за печалбите на Daimler. Надеждите във Великобритания са той да направи същото и за закъсалата Aston Martin. Поне в едно отношение новият му работодател вече спечели от рокадата - новият изпълнителен директор всъщност ще получава чувствително по-ниска заплата от уволнения заради слаби резултати Анди Палмър.
Тепърва ще се разбере кой ще наследи Мьоерс в AMG. Междувременно нека си припомним най-значимите модели, разработени под диктовката на този инженер от Фрайбург с уклон към перфекционизма.
Най-забележителните проекти на AMG при Тобиас Мьоерс (ГАЛЕРИЯ):
И преди тази кола е имало хот-хечове с плашеща мощ. Но първият AMG A45 вдигна летвата на лудостта на съвсем ново равнище. При дебюта си през 2013 той буквално отвя конкурента Audi RS3 при първите сравнения. Първата му версия разполагаше с 355 коня, а при фейслифта през 2015 получи цели 380.