Най-славната епоха в историята на AMG приключи, след като дългогодишният изпълнителен директор Тобиас Мьоерс потвърди, че ще приеме предложението да заеме същия пост в британския производител на суперавтомобили Aston Martin.
По ирония на съдбата първата работа на Мьоерс, преди да премине в AMG, била свързана с разработката на икономичен градски електромобил. От 2002 той е начело на всички проекти в Афалтербах, а през 2013 наследи като главен изпълнителен директор на AMG Ола Калениус, който пък днес е на същия пост в компанията-майка Daimler
Мьоерс, който работи за компанията от 1994 година, а от 2002 ръководи всичките й проекти, превърна AMG от скромно ателие за доработка на модели в почти самостоятелна автомобилна марка, с богата моделна гама и съществен принос за печалбите на Daimler. Надеждите във Великобритания са той да направи същото и за закъсалата Aston Martin. Поне в едно отношение новият му работодател вече спечели от рокадата - новият изпълнителен директор всъщност ще получава чувствително по-ниска заплата от уволнения заради слаби резултати Анди Палмър.
Тепърва ще се разбере кой ще наследи Мьоерс в AMG. Междувременно нека си припомним най-значимите модели, разработени под диктовката на този инженер от Фрайбург с уклон към перфекционизма.
Най-забележителните проекти на AMG при Тобиас Мьоерс (ГАЛЕРИЯ):
Мнозина биха казали, че SLS е не само най-значимата от разработките на Мьоерс, но и най-важната кола изобщо в историята на AMG.
Това е първият модел, създаден и построен от нулата в AMG, а не зает от компанията-майка. Още от дебюта си на автосалона във Франкфурт през 2009, SLS е любимец и на фенове, и на журналисти.
Замислено като духовен наследник на емблематичния 300 SL, и като буквален наследник на чудовищния Mercedes-McLaren SLR, това двуврато купе наистина кара хората да затаяват дъх. Дори и десетилетие по-късно дизайнът му ни най-малко не е остарял. Вратите тип "криле на чайка" са ефектни, но Мьоерс не изневери на принципите си с тях - затварят се ръчно, вместо към колата да се добавят 41 кг на електрическа система за затваряне.