Основните партньори в алианса Renault-Nissan-Mitsubishi обявиха новата си стратегия, която предвижда разделяне на пазари и технологии в опит за постигане на по-малък, но по-устойчив глобален бизнес. Той ще трябва отново да ги превърне в „най-мощната комбинация“ от компании в света.
Новият плат предвижда постигане на по-голяма ефективност, която ще бъде постигната с намаляване на броя на платформите – до 4, което ще спести 40% от разходите за разработка на даден модел. Предвижда се създаването на превозно средство „лидер“, което ще служи за шаблон на всеки друг модел в сегмента. Този подход ще бъде използван при 50% от разработените и произведени автомобили до 2025 г.
Чрез държане на кръстосани акции трите производителя ще поемат пътя на възстановяване, който включва закриване на предприятия, съкращаване на работна ръка и намаляване на разходите с милиарди. Планът предвижда трите компании да си разделят географски сферите на влияние, като така ще се избегне дублиране на модели и ще се спестят ресурси.
Стратегията предвижда, Nissan да има водещи позиции в Северна Америка, Китай и Япония, докато Renault ще отговаря за Европа, Русия, Южна Америка и Африка. За Mitsubishi остават Югоизточна Азия и Океания. Освен това, компаниите ще си разделят и отговорността за развитието на бъдещите технологии.
Nissan ще бъде лидер в електрификацията, разработката на големи SUV-модели, автономното шофиране и свързаността в Китай. Renault ще се съсредоточи върху електрическите компактни коли, кросоувърите от сегмент B и създаването на електронна архитектура. А Mitsubishi ще продължи да развива плъг-ин хибридите технологии.
Снимка: Renault-Nissan