IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как работи новото E-ABC окачване на Mercedes

Никога не сте виждали SUV модел да завива по такъв начин

От години неуморно повтаряме, че каквито и чудеса да правят инженерите с новите SUV модели, те няма как да ги направят толкова повратливи и стабилни в завоите, колкото са нормалните автомобили - просто защото допълнителната маса и по-високият център на тежестта не могат да бъдат компенсирани.


Mercedes, Billstein, E-ABC


Сега обаче инженерите са на път да ни опровергаят. Mercedes например от тази моделна година въвежда в своите SUV модели една нова версия на системата, наречена E-Active Body Control (или E-ABC). На практика това е активно окачване, способно да накланя автомобила навътре в завоите по начина, по който се накланят състезателните мотоциклети. То се предлага от тази година в GLE и GLS.

 

E-ABC използва хидравлични помпи, захранвани от 48-волтовата система, за да контролира просвета, да противодейства на естественото накланяне и дори да стабилизира автомобила при силни странични верове. В по-остри завои системата накланя колата навътре в завоя, вместо да я остави на естественото накланяне навън. Британски журналисти, които вече тестваха системата, твърдят, че никога не са виждали SUV да завива по такъв начин.

E-ABC се изработва и доставя от специалиста по окачванията Bilstein. Системата създава разлика в налягането между камерите от двете страни на амортисьора, и така повдига или накланя автомобила в завой. За целта всеки амортисьор е снабден с електро-хидравлична помпа и система от клапани. В завои при външните колела E-ABC създава повече налягане в долната камера на амортисьора и така повдига шасито. При вътрешните колела налягането се увеличава в горната камера, притискайки шасито надолу към пътя.


Mercedes, Billstein, E-ABC


Тествалите системата твърдят, че отначало усещането за шофьора е доста несвойствено, но пътниците се чувстват доста по-комфортно в завоите.
С подобни системи е експериментирано и преди. Големият плюс на новата E-ABC е, че използва 48-волтови електромотори, а не двигателя, за да задейства хидравличните помпи. Това подобрява ефективността. На неравен път хидравличната система може всъщност да си възстановява енергия, намалявайки общата консумация с около 50% в сравнение с предишните варианти.


Mercedes, Bilstein, E-ABC


E-ABC има и още едно сериозно предимство - тя може не само да накланя настрани колата, но и да я разклаща нагоре-надолу. Това подобрява сцеплението, когато автомобилът е затънал в дълбока кал или пясък, и трябва да се откопае.


 

 

0 от 500