IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW-то с най-голям мотор се пенсионира наесен

Екостандартите изпращат в историята седана 760Li

Германският производител BMW ще престане да оборудва своите автомобили с V12 двигатели от есента. В момента такъв мотор се използва само при един модел на бранда – премиум-седана 760Li, като неговото производство ще бъде спряно през септември, съобщава изданието Bimmer Today.


BMW 760Li


По принцип, V12 двигателите са доста специални и рядко се използват дори при луксозни автомобили, а сега идва моментът, в който те ще бъдат изпратени в историята. Основната причина за това са новите екологични стандарти на територията на ЕС, които на пратика слагат край на подобни мотори.

За да може да продават автомобили с V12 двигатели, инженерите на BMW бяха принудени да им поставят специален филтър. Заради него се стигне дори до намаляване на мощността на машините – от 612 на 585 к.с.

В същото време, благодарение на използването на нови технологии, модификацията 750Li с двигател V8 добави 80 к.с. и така нейната мощност вече достига 530 к.с. Разликата между двете лимузини вече не е толкова голяма, така че продажбите на 760Li стават все по-трудни. Ускорението от 0 до 100 км/ч при двете версии също е почти еднакво – 760Li се нуждае от 3,8 секунди, а 750Li – от 4,0 секунди.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сдгдфгд ( преди 2 месеца )
    До #2 Не съм карал фиат, а алфа, имам приятел с фиат не сме имали проблеми. Колко хора реват от немското обаче...
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Така е, но произвеждат в Италия и са по същество италианци. Доставките им към немските премиуми не са почнали от миналата година, а датират от десетилетие насам. Примерно Порше Тайкан ползват техни мотори. Магнети са една прекрасна и добре развита от италианците технологична компания.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3 , Марели ( както сега се казва ) от миналата година не е част от ФИАТ , Калсоник ги откупи за близо 6 милиарда евро!
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те Фиат последните 10 години са много по-добре от която и да е германска марка. Та даже подразделенията им снабдяват премиумите в Германия - пример Магнети Марели снабдява БМВ и Порше...
  • #2
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не само заради екостандартите го спират. И заради безобразно лошото качество. Уж германска кола, а все едно Фиат са я правили.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Показност ( преди 2 месеца )
    Ми да ги спират. Така или иначе единствения смисъл от тези двигатели, през последните години е някой да демострира показност или “престиж”.