IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Моделите на BMW M стават по-мощни, а механиката изчезва

Версии с ръчни скорости ще се предлагат само на пазара в Щатите

През последните 5 години продажбите на автомобили BMW с добавка М към името са скочили два пъти. И ако се броят не само истинските М-модели, но също така и по-малко мощните коли от сериите М Performance и стандартните машини с М-пакет, то подразделението М има отношение към половината продавани коли на марката по света.


BMW M4


В интервю за изданието Which Car шефът на BMW M – Маркус Флаш, разкри какво да очакваме от бъдещето на спортните коли на марката. Основното е, че пълноценните „емки“ ще станат още по-мощни, тъй като в компанията нямат поставени ограничения в тази насока. Основният начин за повишаване на производителността е преминаването към хибридни агрегати. Съответно, ще бъдат подобрени и динамичните характеристики, но това няма да стане за сметка на безопасността. Благодарение на развитието на електронните системи сегашните модели с мощност над 600 к.с. се по-лесни за управление в сравнение с предшествениците си от преди 10-15 години.

Основните премиери за тази година ще бъдат новите поколения на BMW M3 и M4. Двете машини ще бъдат представени в края на 2020 г., но продажбите им ще стартират през 2021 г. Те ще получат система за задвижване на четирите колела, която конструктивно е идентична с M xDrive на модела M5 – с многодискова муфа за закючване на предната ос и дрифт-режим.

Новите „емки“ ще се предлагат с механична скоростна кутия само на един пазар – клиентите в САЩ държат тази опция да остане. В останалите държави купувачите се отказват масово от ръчните скорости в полза на далеч по-ефективните автоматични трансмисии.

Флаш потвърди също, че пълноценни М-модели на BMW с напречно разположение на двигателя няма да има. Истинските „емки“ могат да имат само задно задвижване или 4х4, а най-ниско в гамата им ще се разположи купето със задно предаване BMW M2.

Снимка: BMW

0 от 500