Германската компания BMW е готова с новото поколение на M3, като премиерата на модела ще се състои до края на годината. Това e 6-ата генерация на модела, като за първи път той преминава от задно задвижване към 4х4. Благодарение на това, компактният спортен баварец ще може успешно да се противопостави на основните си конкуренти Mercedes-AMG C63, Audi RS4 Avant и Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio. Ето какво е известно за модела до момента според британското издание Auto Express.
Новото BMW M3 ще се задвижва от редови 3,0-литров туин-турбо двигател с 6 цилиндъра с кодово име S58. Този двигател дебютира при X3 M и X4 M, като червената граница на оборотите му започва от 7200 об/мин. Базовият вариант ще развива 480 к.с., но ще има и версия Competition, при която мощността достига 510 к.с.
Както последното BMW M5, така и новото M3 ще получи система за задвижване на четирите колела, като водачът ще да препраща цялата мощност на двигателя на задната ос. Това ще позволи на баварският модел да вземе аванс през Mercedes-AMG C63 и Alfa Romeo Quadrofoglio, които са със задно предаване. Освен това, M3 получава нова технология на амортисьорите, както и доработено адаптивно окачване, което ще бъде опция за модела.
В дизайна промените ще засегнат предимно броните и калниците, които ще бъдат разширени. Предвижда се малък спойлер на багажника, както и 4 тръби на изпускателната система. Салонът ще повтаря до голяма степен този на новото BMW 3-Series, но ще има нови спортни седалки, eмблеми на M-подразделението и карбонови елементи.
Като цяло, новото M3 ще бъде по-леко и по-гъвкаво от предишното поколение на модела, като това се дължи на новата платформа CLAR. Според шефа на BMW M – Карстен Пиерс, този автомобил има огромна фенска маса по света и затова в компанията са направили всичко възможно, за да не я разочароват.
Снимка: Auto Express