Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
5. ЦВИКАУ - Volkswagen. Цвикау е родното място на марки като Horch и Audi, а също и, в един по-късен етап, на Trabant. Тук се прави VW Golf, а също и купетата на Lamborghini Urus и Bentley Bentayga. От тази година обаче и Цвикау се пренасочва към електромобилите.
6. ГРЮНХАЙДЕ - Tesla. Тук ще е европейската "Гигафабрика" на Tesla - третият голям завод за компанията на Мъск след тези в Калифорния и Китай.
7. ВОЛФСБУРГ - Volkswagen (на снимката). Самият град е основан, за да обслужва компанията VW. Днес в завода се правят Golf, Touran, Tiguan, а също и Seat Tarraco.
8. АЙЗЕНАХ - Opel. Заводът в Айзенах има легендарна история - основан през 1896, после е бил собственост на BMW, след войната остава в съветската окупационна зона, после в него се произвежда Wartburg, а след обединението на Германия Opel построява тук нов завод, в който днес се прави Grandland X.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi