Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
9. ХАНОВЕР - Volkswagen. Този завод също се преоборудва, за да поеме бъдещата внушителна гама от електромобили. Междувременно тук се прави Transporter, както и купетата за Porsche Panamera.
10. БРЕМЕН - Mercedes (на снимката). Този завод, построен в края на 70-те, днес е основният производител на С-класата и на GLC. От миналата година тук се сглобява и електрическият EQC.
11. РЕГЕНСБУРГ - BMW. Тук се произвежда преди всичко Серия 3, но също и някои версии на "единицата".
12. ДИНГОЛФИНГ - BMW. Един от най-големите заводи в Германия, с 18 500 работници, които правят Серия 5, Серия 7, новата Серия 8 и M5.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi