Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
13. МЮНХЕН - BMW (на снимката). Люлката на компанията - тук се правят мотоциклети още от 1922, а автомобили - от 1952. В момента заводът произвежда основно Серия 3.
14. ИНГОЛЩАД - Audi. В "щаб-квартирата" на Audi днес се произвеждат по-компактните модели - А3, А4 и А5, както и техните S-версии.
15. АФАЛТЕРБАХ - Mercedes-AMG. В тази малка, но свръхмодерна фабрика 1700 души разработват и произвеждат AMG-моделите на Daimler.
16. ЗИНДЕЛФИНГЕН - Mercedes. Най-старата фабрика на компанията, с над 100 години история, сега прави S- и Е-класата, както и суперавтомобила Mercedes-AMG GT. Тук е и главният развоен център на Mercedes.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi