Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
17. ЦУФЕНХАУЗЕН - Porsche. Основната фабрика и щаб-квартирата на Porsche. Тук се прави преди всичко 911.
18. РАЩАТ - Mercedes. Тук, непосредствено до френската граница, се сглобяват компактните модели - A- и B-класата, както и GLA. Към края на 2020 тук ще се произвежда и електрическият EQA.
19. НЕКАРСУЛМ - Audi (на снимката). Това е някогашната фабрика на NSU, придобита от VW през 1969. Днес прави по-големите Audi - А6, А7 и А8, най-мощните Q7, както и всички спортни модели от RS-сериите.
20. ЗААРЛУИ - Ford. Заводът е построен през 60-те и е сглобявал Capri, Fiesta, Escort и C-Max, а днес прави основно Focus.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi