Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
22. РЮСЕЛСХАЙМ - Opel (на снимката). Главният завод и сърцето на Opel, където се правят Insignia и, доскоро, Zafira. Още не е ясно какво ще ги замести, след като старата платформа от времето на GM бъде заменена с нова от PSA.
23. КЬОЛН - Ford. Отворена още през 1931 година, днес тази фабрика произвежда Ford Fiesta.
24. ОСНАБРЮК - Volkswagen, Porsche. Някогашната работилница на Karmann е разширена значително и днес прави Porsche Boxster и Cayman, някои от вариантите на Cayenne, както и VW Tiguan.
25. EМДЕН - Volkswagen. Навремето тук се правеше "костенурката", след това - Audi 80, а днес заводът в Емден е съсредоточен върху Passat и Arteon.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi