Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
1. ДРЕЗДЕН - Volkswagen (на снимката). Това е прословутата Прозрачна фабрика, създадена от Фердинанд Пиех за неговата фиксидея VW Phaeton, и превърнала се в туристическа атракция. От тази година в нея ще се прави електрическият ID.3.
2. ХЕЙДА - AC. Легендарната британска марка за спортни автомобили АС, от която произлиза не по-малко легендарната Cobra, все още е жива, макар и в германски ръце. Производството е съвсем лимитирано.
3. ЛАЙПЦИГ - Porche. Тук се правят Panamera и Macan.
4. ЛАЙПЦИГ - BMW. Eдна от най-модерните фабрики на баварците, която досега правеше i3 и i8, а занапред ще поеме новата електрическа гама. Тук се правят също Серия 1 и Серия 2.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi