Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
1. БОРН - VDL Group. Някогашната фабрика на DAF мина през ръцете на Volvo и Mitsubishi, преди да бъде придобита от холандската група VDL. Днес тя произвежда като подизпълнител модели на BMW - най-вече MINI Hatch и Countryman, но също и BMW X1.
2. ТИЛБУРГ - Tesla (на снимката). Тук се сглобяват Model S и Y за европейския пазар.
3. ЗЕЕВОЛДЕ - Spyker. След опита да откупи фалиралия Saab, холандската компания за спортни автомобили на свой ред фалира, но през 2016 се завърна на сцената.
4. ЛЕЛИСТАД - Donkervoort. Това е холандска компания за поръчкови пистови автомобили, която произвежда съвсем лимитирани бройки.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi