Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
1. ГЕНТ - Volvo. Отворен през 1965, дълги години това беше най-големият завод на шведската марка. В момента сглобява Volvo XV40, и вероятно ще приеме някои модели на Lynk & Co, друга от дъщерните марки на Geely.
2. ВОРСТ, Брюксел - Audi (на снимката). В миналото тук се правеше най-малкият модел на германците - А1. През 2018 заводът бе преоборудван и сега произвежда електрическото Audi e-tron.
3. ЛИЕЖ - Imperia. Тази легендарна белгийска марка изчезна още през 1948, но преди няколко години група британски инвеститори я откупиха и започнаха да правят спортни хибриди с ретро дизайн.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi