Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
9. ХАМБАХ - Smart. Още един жест на германо-френска дружба от 90-те години - Daimler построи във френската част на Елзас фабриката за новата си тогава марка Smart. Сега тук се прави Smart Fortwo.
10. МОЛСХАЙМ - Bugatti (на снимката). Когато през 1909 Еторе Бугати основава компанията си тук, градчето е на германска територия. Когато VW откупи марката през 90-те, реши да я върне у дома.
11. МЮЛУЗ - Peugeot-Citroen. Доскоро тук се правеха Peugeot 208 и Citroen C4, но през 2017 PSA преоборудва завода и му повери новия си флагман, Peugeot 508. Освен него тук се правят 2008 и DS7 Crossback.
12. СОШО - Peugeot. Eдин от най-старите заводи на компанията, още от 1912. Днес сглобява Peugeot 308, Peugeot 3008, DS 5 и Opel Grandland X.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi