Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
5. ДУЕ - Renault. Тук се прави високият клас автомобили на марката - Espace, Talisman, Scеnic.
6. ОНЕН, Валансиен - Toyota (на снимката). Тук японците произвеждат градския си модел Yaris, включително и за северноамериканския пазар.
7. ОРДЕН - Peugeot-Citroen. Тук се правят Peugeot Traveller, Citroën SpaceTourer, Opel Zafira Life, Vauxhall Vivaro Life и Toyota ProAce Verso.
8. МОБЮЖ - Renault. Завод за лекотоварни автомобили, в който освен Kangoo и Kangoo 2 ZE, се прави също Mercedes Citan, а също и електрическият Nissan NV-250.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi