Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
1. РЕН - Peugeot-Citroen. Този завод е построен от Citroen през 50-те и е избълвал няколко милиона GS, BX и Xantia. Сега прави Peugeot 5008 и Citroen C5 Aircross.
2. ДИЕП - Renault (на снимката). Малка фабрика, която произвежда възродения Alpine A110, както и спортната версия Renault Clio R.S..
3. ФЛЕН - Renault. Досега тук се правеха Clio и Nissan Micra, но занапред Флен ще се фокусира основно върху Zoe и бъдещите нови електромобили на марката.
4. ПОАСИ - Peugeot-Citroen. Тази фабрика специализира в компактни модели и сега прави Peugeot 208 и DS 4 Crossback. Скоро към тях ще се добави и нов малък кросоувър на Opel.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi