IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пластмасов разпределителен вал прави колите по-евтини

Модулът вече е преминал успешно тестове в двигател с вътрешно горене

Екип на Фраунхоферския институт за химически технологии (Fraunhofer Institute for Chemical Technology ICT) е разработил пластмасов модул на разпределителен вал. Авторите на проекта се надяват, че подобни елементи ще позволят да се намалят теглото и стойността на автообила, а също така ще опростят производството на самите двигатели.


разпределителен вал


На този етап технологията е представена от демонстрационен образец, създаден в сътрудничество с MAHLE Group, Daimler, SBHPP/Vyncolit и компанията Georges Pernoud Group. Модулът на разпределителен вал ICT е направен от усилени влакна от термореактивен полимер, тоест материал, притежаващ висока твърдост. В най-уязвимите точки той е усилен с алуминиеви нишки. Модулът може да издържа на високи температури в комбинация със сериозно механично или химическо въздействие.

Намаляването на стойността на производството на този разпределителен вал ще бъде постигната с използване на заготовки, близки по форма до крайния детайл. Срокът на служба на термореактивните полимерни литиеви форми е по-голям (около 500 000 цикъла), отколкото при алуминиевите форми, пресовани под високо налягане.

Модулът вече е преминал 600 часа изпитания, които са потвърдили, че той може да се използва в двигатели с вътрешно горене. Композитният материал издържа високи натоварвания, не се разрушава, добре поглъща шума и вибрациите, а ниското тегло намалява нивата на отделяните вредни емисии.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Готин ( преди 3 години )
    Кьонигсег без разпределителен вал се представят с по добри параметри от Даймлер. Китайците от години ползват тази технология, а германците усъвършенстват ,,топлата вода,,.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    До 13. Е как - ако колоата има малко живот на вторичния пазар цената ще падне, а това е фактор за покупната цена като нова. А по темата - защо толкова негативно - може и да е здраво.Не подценявайте полимерите...
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Пламен ( преди 3 години )
    До колегата с повечето гънки от мен, айде аджеба можеш ли да ми обясниш как точно вторичния пазар спъва производителите на автомобили? Хората в нормалните развити държави ще продължат да си купуват нови коли, а хората в не чак толкова развитите държави ще продължават да си купуват коли "нов Фнос". Кервана си върви, а кучетата лаят. Ама хайде аз нали съм с 2 гънки в мозъка и не разбирам.
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    СМЯХ ( преди 3 години )
    Премиум разработка, обяснявам - германци и пластмасов разпределителен вал. ЕВАЛА. БРАВО! 600 часа работа - ИЗКЛЮЧЕТЕЛЕН РЕЗУЛТАТ. Уникално, нямам думи. Аз като Ви казвам че пластмасата ще стане ПРЕМИУМ... или обратното, премиума ще стане пластмаса... Но, добре че пластмасовия немски премиум, има добра шумоизолация, премиум затваряне на вратите, лукс иии един пластмасов ВАЛ. СМЯХ!!!!
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Путкин ( преди 3 години )
    Браво, но много закъсняхте! Сега ако излезе по здрав от сегашните ще е чудо.
  • #8
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Отдавна знаем, че автопроизводителите произвеждат пълни *** с програмиран живот на частите. Знаем също, че немската инженерна мисъл е в челото на производителите на ***.
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Пламен ( преди 3 години )
    Абе.момчета пак глупости говорите!!! Производителите мислят по друг начин - ниски производствени разходи (по-висока печалба) баба ти германка ще си я купи нова после я боли, че като дойде в Бг на 144 000 *** ще
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Сервиза ( преди 3 години )
    Пластмасов вал, който не се разрушава, но като се разруши - парчотии и влакна и целия мотор за брак. После силиконови вuбратори вместо бутала и ще има: истинските мъже карат на 3-фазен
  • #5
    16 rate up comment 1 rate down comment
    враца баце ( преди 3 години )
    А ако направят и буталата силиконови, ше ги признааме!
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Следваща стъпка пластмасови клапани, колянов вал и ск. Кутия. И накрая всеки ще си купува ел. Коли защото ще е станало абсурдно.