Шведският производител Koenigsegg е подготвил два нови модела за предстоящото автомобилно изложение в Женева. Единият от тях е прототипът Mission 500, който най-вероятно представлява вариация на Jesko, а другият е хиперкола KG12 2+2, която ще получи хибриден агрегат на основата на 3-цилиндров двигателя с технология FreeValve без разпределителен вал.
Според източника на The Supercar Blog, дизайнът на Koenigsegg KG12 2+2 ще е в типичния за марката стил - ниска предна част, панорамно челно стъкло и врати, отварящи се в две посоки. Няма да се мине и без уникални решения, като стълклен покрив на отсека на двигателя.
Задвижването на KG12 ще стана с хибриден силов агрегат, в чиято основа ще бъде 3-цилиндров бензинов мотор 2.0, оборудван с иновационната технология FreeValve. Той ще бъде подпомаган от електромотор, като съвкупната мощност ще е 1500 к.с. За трансмисия ще бъде използвана 9-степенна роботизирана скоростна кутия LST от модела Jesko.
Представената преди година Koenigsegg Jesko разчита на V8 мотор с обем 5,0 литра и два турбокомпресора с допълнителна система за подаване на въздух, която премахва турбо-дупката. При използване на обикновен бензин мощността на двигателя е 1280 к.с., а на биоетанол - 1600 к.с.
Снимки: Koenigsegg