IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пластмасов разпределителен вал прави колите по-евтини

Модулът вече е преминал успешно тестове в двигател с вътрешно горене

Екип на Фраунхоферския институт за химически технологии (Fraunhofer Institute for Chemical Technology ICT) е разработил пластмасов модул на разпределителен вал. Авторите на проекта се надяват, че подобни елементи ще позволят да се намалят теглото и стойността на автообила, а също така ще опростят производството на самите двигатели.


разпределителен вал


На този етап технологията е представена от демонстрационен образец, създаден в сътрудничество с MAHLE Group, Daimler, SBHPP/Vyncolit и компанията Georges Pernoud Group. Модулът на разпределителен вал ICT е направен от усилени влакна от термореактивен полимер, тоест материал, притежаващ висока твърдост. В най-уязвимите точки той е усилен с алуминиеви нишки. Модулът може да издържа на високи температури в комбинация със сериозно механично или химическо въздействие.

Намаляването на стойността на производството на този разпределителен вал ще бъде постигната с използване на заготовки, близки по форма до крайния детайл. Срокът на служба на термореактивните полимерни литиеви форми е по-голям (около 500 000 цикъла), отколкото при алуминиевите форми, пресовани под високо налягане.

Модулът вече е преминал 600 часа изпитания, които са потвърдили, че той може да се използва в двигатели с вътрешно горене. Композитният материал издържа високи натоварвания, не се разрушава, добре поглъща шума и вибрациите, а ниското тегло намалява нивата на отделяните вредни емисии.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Усилени влакна от термореактивен полимер, звучи по-добре от пластмасов.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    не до #1, a до #21 - ( преди 3 години )
    470 000 хиляди километра добре ли е?
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до #19 ( преди 3 години )
    по-вероятно е да са по-скъпи:Пример: бутилка за метан от стомана я сравнете с такава изработена от т. нар. карбон
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до #1 - лека корекци ( преди 3 години )
    последната сметка не ми е коректна -250 000 завъртания на задвижващото колело трябва да се умножат по обилоклата на колелото =2*радиус(0,3)*3,14= отговора е 250 000*3,14*2*0,3= 471 000 метра = 471 километра
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до #1 ( преди 3 години )
    колко ще е пробега? Даденото в статията е 500 000 цикъла=500 000 завъртания на разпределителния вал = 1 000 000 завъртания на коляновия вал (за четиритактов двигател) = около 250 000 завъртания на задвижващите колела (при директна предавка в предавателната кутия и предавателно число 4 за главното предаване - например движение в извънградски условия), при едно завъртане на колело с радиус около 0,3метра = 75 000 метра = 75 километра. Като че ли има грешка в статията може би 500 000 хиляди цикъл ...
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    васко ( преди 3 години )
    и колко километра ще издържи това нещо
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ники ( преди 3 години )
    И колко по евтини ще станат? Да не би стойноста на разпределителния вал да формира 30%от цената на автомобила? Какви са тези глупости?
  • #16
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пфуууу, Рено го имат от 10 години. Пак крадат от Великите!
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Премиум ( преди 3 години )
    Това е началото на възхода на премиум марките. Следват пластмасово/мукава купе и двуцилиндров двигател с четири турбини. Гелосаните *** мамини синчета да се пъчат по светофарите
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Dodi ( преди 3 години )
    Пиши глок и да бегаме