Групата Fiat Chrysler Automobiles обяви нетна загуба в размер на 1.69 милиарда евро за първото тримесечие на 2020 година и ревизира прогнозата за годишните си резултати. Негативният резултат е изцяло за сметка на представянето през март, първия месец на строги карантинни мерки в Европа и Северна Америка. За сравнение през първото тримесечие на 2019 концернът имаше 508 милиона евро нетна печалба.
Майк Менли получи над 13 милиона евро възнаграждение за добрите резултати през 2019. 2020 обаче едва ли ще е толкова доходна
Главният изпълнителен директор Майкъл Менли настоя, че това няма да промени с нищо плановете за сливането с PSA Peugeot-Citroen и то ще стане факт "до края на тази или в началото на следващата година". Компанията обаче ще преразгледа планираното разпределяне на 1.1 милиарда евро дивиденти. Засега не се коментира съдбата на специалния дивидент от 5.5 милиарда евро, който ще се изплати на акционерите (най-вече наследниците на фамилията Аниели) покрай сливането.
Пазарната капитализация на двата гиганта беше около 44.7 милиарда евро миналия октомври, когато те обявиха плановете за сливането си. Днес тя е едва 23.7 милиарда евро.
Пазарният дял на Ram продължава да расте в Северна Америка и осигурява лъвския пай от приходите на FCA
FCA вече отвори повечето си заводи в Китай и Европа, и планира да възообнови северноамериканското си производство на 18 май. По-голямата част от печалбата й идва именно от САЩ, където в най-доходния сегмент, на пикапите, нейната марка Ram, която бе отделена от Dodge, държи вече 24% пазарен дял.
Няколко дни по-рано компанията потвърди, че ще изплати в пълен размер възнагражденията на шефовете си за миналата година - 13.3 милиона евро за Майк Менли и цели 21.6 милиона евро на наследниците на покойния главен изпълнителен директор Серджо Маркионе.