IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Group отчете огромни загуби

Пандемията доведе до 81,4% спад в оперативната печалба

Volkswagen Group отчете спад от 81.4% в оперативната печалба в резултат на коронавирусната криза, но все още очаква да е на плюс през 2020 г. Общата сума от два милиона доставки през първото тримесечие на 2020 г. е с 23% по-малко от същия период на миналата година, като приходите от продажби се понижиха с 8,3% до 55,1 милиарда евро от януари до март. Като цяло, Volkswagen Group продаде 765 000 леки автомобила за периода в сравнение с 910 000 през първото тримесечие на 2019 година, посочва Autocar.


Volkswagen производство


Спадът, който бе най-силно усетен в Европа и Източна Азия, се дължи на "намаленото търсене от страна на клиентите" преди повсеместното спиране на индустрията, предизвикано от пандемията. На 17 март Volkswagen Group постепенно прекрати европейските си производствени операции в светлината на "значително влошаване на продажбите“ и "несигурността относно доставките до заводите“.

В резултат на това компанията очаква доставките за клиенти през 2020 г. да намалят значително в сравнение с 2019 г., "подпомогнати" освен от пандемията, от допълнителни предизвикателства, като засилената конкуренция, нестабилните пазари и новото законодателство относно емисиите. Компанията отбелязва, че продажбите на някои модели - а именно на Volkswagen Passat, Volkswagen T-Cross, Audi E-tron и Skoda Scala, са били много добри през периода, но това не е успяло да компенсира ефектите от отслабването на общото търсене, свързано с разходите по намаляването на емисиите и вариращите валутни курсове.

"Глобалната пандемия Covid-19 оказа значително влияние върху нашия бизнес през първото тримесечие. Предприехме множество противодействия за намаляване на разходите и осигуряване на ликвидност и продължаваме да бъдем стабилно позиционирани финансово. Започнахме постепенното рестартиране, включително на заводите ни извън Китай. Здравето на нашите служители и доставчици остава приоритет. В Германия дилърските центрове отново отвориха врати миналата седмица. Така заедно предприехме първоначалните стъпки, за да подновим работата", заяви финансовият директор на групировката Франк Витер.

Снимка: Autocar

0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #3 Т.е.соца се връща.Ние от него избягахме и пак при него се връщаме.А иначе на нас ни разправяха и задължаваха да няма нищо държавно и всичко да се приватизира от частни лица,защото държавата не била добър стопанин.То капитализма се оказва най-голямата измама.Имало демокрация и свобода. Аре, като сте свободни ходете някъде в чужбина. Нали границите са отворени. Те не ви дават от дома си да излезете вече и всички човешки права са погазени.Новият световен ред е в сила,а това генерална репетиция.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Нев ( преди 4 години )
    То това е част от планът, както германското правителство "национализира" Луфтханза, придобивайки контролен пакет акции, същото ще стане с ФВ, за да не го купят китайците например!
  • #2
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Рендетата и ВАГените - двете полудържавни перачници пак ще захлебват с държавна пара. Всяка криза, всяко сътресение на пазарите и те са там първи, като дърт швед пред социалното за помощи и така до следващия път. Подобни *** трябва да се премахват, защото винаги ще ви смучат...
  • #1
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    От кога ви разправям, че тези ще почнат с оправданията за пандемията и ще се примолят държавата пак да им налива милиарди, както предишната криза. Те една електрича не могат да пуснат и все отлагат пущането и, но иначе пак някой или нещо др.им е виновно. В Китай всички почнаха да произвеждат, само те не, защото в Европа не произвеждат и китайските елементи не са им нужни. В Европа никой не ги иска и по време на криза стойностните компании оцеляват, а не като тях на държавна хранилка.