IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са 15-те най-популярни мотоциклета в България?

За разлика от леките коли, тук японските марки доминират смазващо над германските

При леките автомобили в България германските марки имат тотално превъзходство - само регистрираните Volkswagen са повече от всички японски марки, взети заедно. При мотоциклетите обаче е точно обратното, ако се съди по статистиката на Пътна полиция за действащите регистрации.

По данни към края на март първите четири от петте най-популярни марки мотоциклети са японски, с общ дял над 55% (21% - Honda, 17% - Yamaha, 11% - Suzuki, 6% - Kawasaki). Само един германски производител попада в челната петица, при това той е от бившата ГДР.


Днепър, мотоциклет, Днепр

В България все още има повече бройки от древния съветски "Днепър"...

Общо у нас с действаща регистрация са 116 262 мотоциклета, включително тези с кош, но без да се броят мотопеди, триколки, четириколки и ATV. Разбира се, трудно е да се каже каква част от регистрираните са все още в движение, и каква са отдавна претопени или ръждясващи в нечий заден двор. Статистиката отчита доста голям брой машини от епохата на социализма - 1633 мотопеда и 380 мотоциклета "Балкан", 164 бройки от съветските "Днепър" и 70 бройки "Урал" (и двете - следвоенни копия на старото BMW R71), 177 бройки "Восход" и, разбира се, 890 чешки Jawa.

Moto Guzzi

... отколкото от Moto Guzzi
 

На другия полюс, при по-луксозните съвременни мотоциклети, числата очаквано са по-скромни. По българските пътища се движат 785 бройки Ducati, 332 Triumph и 161 Moto Guzzi.


15-те най-популярни марки мотоциклети в България:

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Пешо Моториста ( преди 3 месеца )
    До Рокера: Пак да питам, с моите скромни 20 часа на мотор миналата седмица: хондите са супер, ок, на върха са, но кои хонди, в коя държава и на кой връх? Случаен пример - в Нова Зеландия най-продаваният голям мотор за миналата година не е хонда. Глупаци ли са новозеландците? Защо изобщо съществуват други марки? Това да си фен на клас мотори (писта, крос, турър, къстъм) го разбирам, да си фен на конкретен модел - да, фен на марка във всяка една категория - не.
  • #9
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Рокера ( преди 3 месеца )
    Повечето коментиращи сте виждали мотор само на снимка и дори не сте се возили, но сте чували нещо. Първо ви препоръчвам да изкарате А-категория, да почнете да си купувате и да карате мотори. Много да карате и сами да се занимавате с поддръжката им. Сменете няколко марки и тогава елате да ръсите мозъци кое, как и защо. Между другото само да ви кажа, че не случайно Хонда в продължение на 60 г. е на върха.
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Hoooondaaaaa....
  • #7
    2 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За познавачите машината е Мото Гуци. Господството на Хонда е по шосетата на Индия
  • #6
    5 rate up comment 11 rate down comment
    RD ( преди 3 месеца )
    От един познат съм чувал BMW, после Триумф и КТМ. След това идват японските машини, които също са добри. Най-зле е Кавазаки, като качество, иначе върви :)
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ем зетките си вървят и до ден днешен. Добре проектирани, семпли, лесни за поддръжка. Не знаех, че Сузуки са стартирали с ноу хау от тях, но обяснява много неща
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    MZ и Simson си бяха мечтата на много хора. Съседът има и двата и не ги спира. Единият го ползва из селого , а с другия за по-дълги разтояния.
  • #3
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най-великият мотор явно е бил BMW R71, щом и 50 години по-късно руснаци, източногерманци, чехи и даже българи му правеха копия :D
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Пешо Моториста ( преди 3 месеца )
    Хондите не са лоши, но трябва още 100 години да покараш различни марки, за да разбереш, че не си прав. За теб може да са "най-добри" хондите (коя точно?), но за всеки влак си има пътници. Ако ориент експрес беше най-добър - другите просто нямаше да ги има. Някои модификации на GS1200 изкарват и 300к без отваряне на двигател, но това не значи, че този мотор е "най-добър" за всеки.
  • #1
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хонда и всички останали. Това са най-добрите мотори на света. Имал съм Сузукита и Ямахи, но от Хонда по-добро няма. По принцип всичките японски мотори са наистина много добри, но винаги Хонда са едни гърди пред другите. Не само, че са по-икономични, но и самите им двигатели са изключително здрави. Скоро гледах в едно немско предаване тест на Хонда Африка Туин. Живота на двигателите на моторите е около 100к. При 200к разглобиха двг на Хондата и го снимаха. Инженерите казаха, че е като почти нов.