Съвместното предприятия SAIC Volkswagen представи минивана Viloran, който е най-големият автомобил, разработен на платформата MQB. Седемместният модел прави впечатление с богатата си оборудване и удобните кресла на втория ред, които го позиционират като луксозен бизнес-ван.
Технически VW Viloran е най-близо до кросоувъра Teramont, но като габарити той превишава всички леки коли на марката. Дължината му е 5346 мм, широчината – 1976 мм, височината – 1781 мм, а разстоянието между двете оси е 3180 мм. Като цяло Viloran е по-голям дори от дългата базата на Multivan T6.1 с 42 мм.
За разлика от другите модели на бранда, при минивана трансмисията е само една – 7-степенна роботизирана, като задвижването е към предните колела. Двигателят също е само един – 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра EA888, който се предлага в два варианта на мощност – 186 к.с. и 320 Нм въртящ момент и 220 к.с. и 350 Нм.
В салона за Teramont напомня само предния панел, докато сензорният блок на климатика и дефлекторите са оригинални. Като опция се предлага приборен панел с диагонал 10,25 инча, докато 9,2-инчовият тъч-скрийн на мултимедията влиза в базовото обоудване.
Седалките в минивана за разпределени по формула 2+2+3, което означава, че основните удобства са предназначени за пътниците на втория ред. Те имат на разположение електрическо регулиране на креслата, вентилация, масаж, подгряване, поставка за краката, подлакътници с поставки за чаши. Десният пътник може да смъкне седалката пред себе си и така да получи още място.
В салона са използвани само материали с премиум-качество. Интериорът на топ-версията е направен от скъпа кожа и дърво, а сред опциите има панорамен покрив, матрична оптика, адаптивен круиз-контрол, 20-цолови джанти от лека сплав, асистент за контрола на лентата на движение и асистент за паркиране.
Като дизайн Viloran е оформен в стила на комбито Passat, но отпред напомня на актуалния Touareg, като това се дължи на хромираната решетка на радиатора, която е разделена на няколко секции.
Още снимки - вижте в галерията:
Предварителните цени на модела вече са известни. Базовият Viloran със 186 к.с. ще струва 350 000 юана (около 45 500 евро), докато версията с 220 к.с. е оценена на 400 000 юана (52 000 евро).
В Китай като основни конкуренти на минивана на Volkswagen са посочени Buick GL8 Avenir и Honda Odyssey. Според последните информации, Viloran може да стане глобален модел, но засега е ясно само, че на вътрешния пазар продажбите стартира през лятото.
Снимки: Volkswagen