IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen: Не отписвайте дизела ни!

4,0-литровият V8 на Touareg с впечатляващи резултати на тестове

Германската компания Volkswagen реши да докаже, че все още е твърде рано дизеловите двигатели да бъдат отписвани от сметките. Освен, че са много ефективни, те могат да бъдат и много екологични, като това беше показано и с тестове на VW Touareg, оборудван с 4,0-литров V8.


VW Touareg


Изпитанията бяха проведени в 3 различни локации, като навсякъде бяха измервани нивата на азотен диоксид. Умишлено от компанията избраха 3 германски провинции – Долна Саксония, Баден-Вюртемберг и Бавария, тъй като те са на различна надморска височина, което също оказва влияние върху нивата на вредни емисии.

Резултатите от тестовете са впечатляващи, като и на трите места показателите са вписват в екологичната норма Евро-6, която за ЕС е NOx 80 мг/км. В Долна Саксония показателят е 10 мг/км, в Бавария - 13 мг/км, а в Баден-Вюртемберг 20 мг/км. Средните нива са 14 мг/км, което според Volkswagen показва, че дизеловият двигател заслужава втори живот

От компанията допълват, че резултатите да постигнати, благодарение на многостепенна система за обработка на отделяните газове. Главна роля в нея играе катализатор, който превръща вредните емисии в безвредна пара.

Припомняме, че Volkswagen Touareg V8 TDI разчита на 4,0-литров турбодизел с 415 к.с. и 900 Нм, което е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнеа 4,9 секунди.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    mancho ( преди 3 години )
    До 12. Не, аз карам нормален хечбек, 1.4 бензин, нов. Вече осма година откакто зарязах дизелите... и НЕ подкрепям 4-5 литрови слончета... но не би следвало да сравняваме круши и портокали.
  • #22
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Край ( преди 3 години )
    Ел. колите няма да са за кеф. Даже и ще са автономни та да му дремнеш доде те закарат. Шофирането за кеф изчезва по света и ще остане само в Перник и Враца.С виртуалната реалност можеш да "караш" каквато си искаш кола на която си искаш писта/град по света.При това без да се размажеш като пастет ако решиш че си Хамилтън пък то си Христофор от Дружба2.
  • #21
    2 rate up comment 20 rate down comment
    Край ( преди 3 години )
    Всички коли ще бъдат електрически по 2 причини:1. На света има 7 млрд. човечета и вече почти всяко може да има кола с ДВГ - това планетата не може да го понесе нито атмосферата нито инфраструктурата /виж. София/. За това ДВГ ще бъдат забранени. Богатите със скъпи ел. коли - бедните на влака.2.Колите ще стават ел. за да НЕ се правят в Германия. Високите технологии са им забранени на немците щото са военни. Колите ще се правят в САЩ, Китай, Юкорея Франция.
  • #20
    3 rate up comment 9 rate down comment
    до 18 ( преди 3 години )
    Най-добре отиди и си върни в пропадналия университет дипломата. Аз печеля, първо капиталова печалба, второ от дивиденти. Проучи като финансист за последните 20г, в кои сектори инвестициите са с най добра доходност. Много лесно в сектора можеш да предвидиш и циклите и така и от скъсяване също да печелиш. Също така имам сервиз, и печеля най много от смяна на консумативи, внасям масло и две момчета сменят на конвейр. Внесох си Тесла от САЩ, ами V8-мака с две турбинна S-класата ми дава повече кеф.
  • #19
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Както каза един колега от форума :- Който не може да прави Хибриди, прави "Чисти" дизели.Някой марки изхвърлиха дизелите си напълно от новите си модели, защо ли?
  • #18
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тез и на въглища да имаха двигател, пак щяха да го пробутат и да обясняват как е просто перфектен.
  • #17
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Нет ( преди 3 години )
    На новите коли трябва да мерят газовете за пробег 1000 - 2000 км. - за да минат няколко регенерации на системите за пречистване и изпуснатото по време на тези регенерации да влиза в сметката... Иначе просто ни хвърлят прах в очите.
  • #16
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Спокойно, хората с парите си сметнаха нещата. Една коронка, сега кризичка. Тръмп вече отмени екологичните норми. Скоро и в ЕС ще намалят изискванията за да вдигнат икономиката. Зелената сделка отиде в архива, Тумберк отива на училище. Електричките ще останат само като екзотики. Как си мислие че милярди в петролните компанни и автопроизводителите ще разрешат да има нововъведения. ИТ-тата дет са фенове на електричките нищо неразбират от икономика и финанси. Така че 8-маците ги чака още години бъде
  • #15
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #14 Еми нали това е целта на задачата! Като спре нещо да функционира, а то неминуемо ще спре, защото се задръстват и изобщо не са надеждни и са супер скъпи то отиваш в сервиза да ти го оправят и си плащаш, за т.нар. чиста технология, която не е никак чиста. Понеже има хора, които все повтарят за батериите на електричките колко били вредни, как замърсявали при добива на редки метали да видят какви елементи се влагат в тези катализатори и да видят дали са много чисти всъщност!
  • #14
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тея как не ги е срам да лъжат, като дърти шведи и да продължават да си рекламират нафтовите печки и да убеждават колко били чисти и екологични. Няма такава наглост, като немската! Цял свят върви напред и се развива, а те продължават да повтарят: дизел, та дизел!