Китай постепенно се възстановява от коронавируса, като дори в провинция Ухан, където избухна заразата, заводът на PSA Group започна работа. Въпреки това, потребителското търсене на нови автомобили пада.
В обичайните години по това време в Китай се продават по 6 млн. нови коли на месец. Сега обаче продажбите са паднали до 3,7 млн. бройки. Затова и властите предприемат мерки, за да помогнат на автомобилния пазар да си стъпи на краката след епидемията, съобщава CNN.
Една от тези мерки субсидия в размер на 1400 долара, която действа в повече от 12 провинции и големи градове. Те важат за всички купувачи на нови автомобили. Освен това, властите обявиха продължаване с две години на данъчните облекчения и субсидиите за всички компании, които си купуват хибридни модели и електромобили. През март обаче са продадени само 53 000 коли, което е с 53% по-малко от същия месец на 2019 г.
Като цяло продажбите на автомобили в Китай са спаднали с 42% през първата четвърт на годината в сравнение със същия период на 2019 г. Това показват данните на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM). През февруари спадът е със 79% - до 310 000 бройки, докато през март резултатът е 1,43 млн. продажби (с 43% по-малко от март 2019).
В Китай се надяват, че търсенето ще се върна на старите си нива след отварянето на училищата. Според доклад на Китайската асоциация на пътническите автомобили (CPCA), едно от основните приложения на колите в страната е возенето на децата на училище.
Снимка: Auto.Mail