Още един традиционен модел ще умре, за да възкръсне като SUV, стана ясно от разговор между европейския шеф на Volvo и британското издание Auto Express. Шведската компания още миналия август спря производството на популярното си някога комби V40, но през 2022 ще пусне отново това име на пазара, вече като кросоувър и пряк конкурент на BMW X2, Audi Q2 и Mercedes GLA.
Така ще изглежда бъдещото V40 според публикацията на Auto Express
Досегашното V40 бе последно наследство от епохата на Ford като собственик на Volvo - то ползваше платформата на американците С1. Новото ще ползва вече собствената платформа на Volvo/Geely, върху която е изградено ХС40. И със сигурност ще има неговата висока позиция на седене, защото това искат клиентите, обяснява шефът на компанията за Европа, Близкия изток и Африка Лекс Керсемакерс. Допреди пет години имаше два лагера - на онези, които искат да седят ниско, и на онези, които искат високо, обяснява той. "Сега дори най-закоравелите почитатели на ниското седене вече се пренасочват към високото. Аз лично мисля, че след време ще се върнат обратно, защото това е друг тип шофьорско преживяване. Но в момента такава е тенденцията", казва Керсемакерс пред Auto Express.
Другото сигурно за новото V40 e, че то ще е пригодено и за изцяло електрическо задвижване. Това също означава, че колата ще е по-висока, за да има къде да вмести батериите. От думите на Керсемакерс излиза, че бъдещото V40 ще е просто разновидност на XC40 по начина, по който са родствени BMW X1 и X2.
Историята на Volvo V40 вижте в галерията:
Епохата на трицифрените модели е изчерпана и шведите планират да нарекат новото поколение компактни автомобили S4 и F4. Оказва се обаче, че S4 вече е запазено от Audi, затова в крайна сметка седанът е кръстен S40, а комбито - V40. Производството си остава в Борн, в завода, роден от по-стар джойнт-венчър между Ford, който тогава е собственик на Volvo, и Mitsubishi Motors. На практика V40 дели една и съща платформа с Mitsubishi Carisma и малайзийския Proton Waja. Но на повечето европейски пазари е с около 50% по-скъпо от Carisma.